3 veckor och livrädda
Haft mina små råttbrudar i 3 veckor nu. Gör allt för att dom ska bli tama, testat en massa tips som skrivits ut här och sen testat egna metoder. Men det går inte framåt längre. Dom tyr sig till mig och min pojkvän men dom får panik… Dom sitter i huset heeela tiden, så har därför tagit bort huset dagligen i några timmar. Men dom gömmer sig under tidningspappret vi har i botten. Dom kommer ut när det bli mörkt när vi ska sova… Behöver verkligen maaaasssor tips, känns så himla jobbigt även om jag har världens tålamod. Känns som att det tar stopp här liksom!!! Killen som hade dom innan kan absolut inte hållt på med dom alls mycket…..är så ledsen för råttisarnas skull. För dom lider ju utav det verkar det som!
Ta bort huset helt och hållet. När jag och syrran hade en otam råtta så hade vi ingenting han kunde gömma sig i, utan bara hängmattor att ligga i. Sen hade vi buren i köket, där vi ofta vistades och gick förbi buren. Han var tvungen att stå ut med att vi var i närheten, och insåg tillslut att han inte dog av det. Numer är han världens keligaste råtta.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Skaffa en mysig huvtröja och bär dom med er överallt i korta stunder typ 20 min. Belön med en gobit efteråt.
Tack så jätte mycket för svaren!
Jag kämpar på! Grejen är den att min ena hona är aggressiv. Vet inte hur många gånger man har blivit biten. Jag hoppas det är något som går bort med tiden, men det är något jag oroar mig för. Att det inte ska gå att få ur henne. Så vi får ge det en liten tid. Annars får jag helt enkelt leta efter en ny kompis till min andra älskling… :(
Mina råttor ser jätte konstiga ut i pälsen. Inte släta och inte rex. Dom har utstående päls och ser jätte knepiga ut! Vet något vad det kan va? Eller är det någon blandning mellan rex och släthårig?
# Har du någon bild? :)
Det är helt vanlig rex du har där. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
haha jaha då vet jag ju det:-)