Arken Zoo i halmstad
FÖRBANNAD är jag!
En ny zoo affär har öppnat här i Halmstad, Arken Zoo, nära Grizzly och allt. Men iaf, Dom är SVIN dyra kollade på den minsta hamsterburen som fanns kanske va ca 20x30 stor och inte hög alls och galler, 550KR!! En ferplastbur med dubbelvåning 859KR!!! Omfg, inte helt säker men har för mig att Grizzly är mkt billigare på alla burar än vad Arken Zoo har.
Sen när jag frågade om dom skulle sänka priset på burarna i framtiden för att dom är lite för dyra, så säger Gubben i kasan; Nej för dom är dyra att köpa in. WTF!?! Jag har haft en liten hamster uppföding, TROR DU INTE JAG VET PRISER PÅ BURAR ELLER???? Han trodde mig inte heller att jag köpt en ferplastbur på Grizzly för 300-400kr, tröga jävel. Fiskaffären vid via dukten i halmstad har fan STÖRRE burar för 250kr och de är ingen stor affärskjedja som Akren Zoo. Och dom har mer än halva priset på STÖRRE hamsterbur än den dom hade på Arken zoo för 550kr. Lilla torgs Zoo butik är oxå en ensam butik och dom har inte heller så dyra priser på burar och dyl.
Hamster hus, jag kollade på en litet slott som jag har köpt något liknade på Gizzly kanske max 90kr tror jag, 159kr ville Arken Zoo ha…. Kollade även på råttmat VEGITARISK (kaninmat liknande mat) skulle dom ha, Och den andra med hög proteinhalt var oxå kaninmat. Hoppas verkligen inte dom packar på folk denna maten
Tror jag hört massa skit om att dom har sletna djur och skabb osv på deras djur. Men detta ska bli spännande att se.
Föstår inte hur en Gubbe på en nyöppnad butik som ska försöka värva folk försöker trycka ner mig.
Hoppas dom går i konkurs, Grizzly har så mkt bättre priser och erbjudande än vad Arken Zoo har.
Arg är jag iaf och kände för att skriv av mig.
Fast affärer får ju sätta vilka priser de vill? Olika butiker kan ju ha olika omkostnader och därmed de olika priserna, så är det ju överallt. Som kund är det ju bara att kolla runt vad som är det bästa priset (oftast Internet ändå) och liksom bara låta bli att handla overpriced grejer :)
Jo de vet jag, men de attityden han hade mot mig för att visa att ha är bättre än en liten flicka..
tycker de är lite korkat att ha en dyrare affär nästan jämte en mkt bra och billigare affär plus ha den attityden han hade. Sen sa han till mig att 10 pers hade varit där och sagt att dom är billigare än Grizzly. med vad då kan man undra då. Kan säga att ALLT vart dyrare.
(Jag vet att alla får tycka vad dom vill och att vi alla tycker olika osv plus, men så här tycker jag iaf. Så ingen tror att jag är mot dom eller något sånt)
Jo, tyvärr är det många där ute som har en väldigt konservativ och trist attityd :(
Jag tror att problemet med just den här butiken är att de kan få en stor kundkrets bara för att de är en del av en stor och känd kedja, vilket i sin tur ofta kan konkurrera ut de mer okända konkurrenterna…
Men känner du dig illa behandlad så kolla upp vem som är huvudägare för arkenzoo på deras hemsida, och hör av dig till deras kundrelationsavdelning. Även franchisetagare har ett ansvar att vara ett trevligt ansikte utåt för att leva upp till kedjans namn.
problemet är att med den attityden han har och deras överdrivna priser och att grizzly som är billigare ligger ca 100m bort och som redan har sina trogna halmstads kunder. så kommer nog Arken gå i konkurs snart tror jag. Jag har iof lugnat mig nu men att han var så kaxig mot mig och inte ville tro på mig gjorde mig förbanad.
har kollat upp uppgifterna och du snackar skit rakt igenom. De är både kunniga och trevliga på Arken zoo och inte är de dyrare än andra. Det är bara att gå runt och kolla. Orkar inte med denna typ av skitsnack. Lär dig stava för övrigt.
annan
#5 RiF är inte ett svenskaprov.
För övrigt tycker jag inte det var förskräckligt dyrt, det är ungefär vad det kostar runt mina trakter också. Och det är ju ingen som tvingar dig, TS, att köpa dyra burar :P
Men en dålig attityd gynnar ju ingen, speciellt inte för dem.
Min erfarenhet är att de tyvärr alltid är väldigt dyra på djuraffärer, både i Sverige och i Tyskland. Det har bara hänt ett par få gånger att jag har köpt något från en djuraffär som inte är en internetaffär.
Häromdagen var jag och kollade in läget på en djuraffär i grannstaden, och där ville de ha 15 euro för en "vanlig" råtta, och 17 euro för en Huskyråtta. De hade även "storråtta", "medelråtta" och "småråtta", som är raser jag aldrig hört om förut (..
) och de låg också på priser mellan 15 och 17 euro. De var alltså vanliga tamråttor fast i olika ålder..
Själv betalar jag 15 euro för en råtta från uppfödare där jag bor. Så det är inte bara burar, utan även djur, som är dyra på djuraffärer.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Arken är oftast lite dyrare men det är också för att de är med i just arken som kostar dem då de tar en viss procent av inkomsterna. så därför måste de ha lite högre priser för att få ut detsamma som de djuraffärer som inte är med i arken.
Måste få säga att mitt första besök i denna arken var inte bra. Denna gubben var jätte otrevlig och jämför med Grizzly så kan man nästan seriöst köpa 2 burar för samma pris av en på arken.
#5 Jag snackar inte skit eftersom jag upplevde allt som jag skrivit. De är nog bara du som tycker hemskt mkt om Arken än vad jag gör. Sen så har jag dysleksi så jag ursäktar mig att jag stavar som jag gör men de är inte världens lättste när man är arg och har svårt att stava annars brukar jag lägga in mina långa inlägg i word för att få de hyfsat rättstavat. Och om jag skriver via iphone så kan de bli fel eftersom knapparna är så sjukt små.
Shame on you, som försöker hitta de lilla onödiga att klaga på, som på min stavning.
#10 Lyssna inte på stavningen, jag brukar säga att det är ordvalet som avgör om människan är smart eller inte, inte stavningen.
#11 tack =)
Kan inte mer än att hålla med dig, jag gjorde ett besök där i i höstas som slutade i ennanmälan till länsstyrelsen för dålig djurhållning (deras priser kan jag inte säga mycket om eftersom det första jag gör när jag går in i en djuraffär är att kolla hur djuren har det, sedan kom jag inte längre.) Min anmälan gällde två gerbiler som satt i en HELT tom bur sånär som på an matskåloch vattenskål, ingenstans att gömma sig eller gå undan, inga pinnar att klättra på, ingenting, ståltråd som stack in i buren som gallret var fäst med. mannen som jobbade den dagen sa, när jag påtalade det hela: "du får väl köpa med dig dem hem så att defår ett rikt ocjh innehållsrikt liv". WHAT!? Raka vägen hem och påta ihop en anmälan blev det, kommer aldrig att gå in där igen, och uppmanar aktivt alla jag känner med djur att inte gynna dem.
Några ev stavfel spelar ingen roll, jag har oxå dyseleksi. Alla arken är inte bra, det beror på vem som har dem. O priserna är olika mellan butikerna
hasse på arken zoo på stena lyckan i halmstad är en skamm för inte allt förlänge sen fick alla kaniner avlivas sen snackade han skit om min kompis som har en arken butik på flygstaden ochså i halmstad så han den dära hasse har jag inget övers för. allmänt otrevlig som bara skäller o gapar på kunder räcker man bara frågar om råd på något problem så räcker det för få en safftig avhyvling
Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.
Känns rätt onödigt att störa sig på att en butik har höga priser. Det går inte att jämnföra med att handla på nätet, hyra och personal är som regel grymt höga kostnader för en butik.
arken på flygstaden är i dag satt i konkurs går inte driva en butik med över 90 tusen i hyra + moms sen el räkning på ver 20 tusen som nu under kalla månaderna har varit på runt 35 tusen
Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.
Hej Alla,
Kändes inte bra att läsa denna tråden, varför kan man inte svara trevligt
Det gör alla glada, håller med Anna…. jag kände mig ruinerad bara jag gick in i den affären, varför inte göra lite benchmarking och checka av vad grannarna tar för priser men som sagt, det är kul att titta men jag handlar aldrig där!
Vill passa på och visa en liten sötnos, alldeles för brun för att vara en sapphire men söt ändå ;)
Jag har anmält den butiken två gånger till länsstyrelsen pga djurhållningen. Dom hade gerbiler i blandade kön och m hade fått små bebisar i buren. Dom hade även degusarna i blandade kön i tre olika generationer. Troligtvis släkt. Tre degus honor var dräktiga. Och medans jag var där sålde gubben två degusar och han rekommenderade en av varje kön då dom annars dödar varandra. Och när mamman i familjen frågar om dom inte får bebisar så svarar han att jo det får dom men inte så ofta och då kan ni lämna dom här. Kan ju även säga att dom tog en av varje kön och troligen ett syskonpar då dom var lika gamla.. Dessutom hade han guldhamster honor i jättesmå burar med kullar. Usch och fy säger jag för den butiken hoppas den lägger ner snart! Och otrevlig var han också.
Skönt att höra att de inte är bara jag som är negativ not arken zoo. Jag var inte helt ute och cyklade då.
Står fortfarande för vad jag tycker om prissättningen, men jisses, vilket a*****e han verkar vara!