(K) Råttungar i Dalarna.
Seriös köpare i Dalarna söker 2 råttungar utav samma kull och kön. Undrar du/ni något så var inte rädd att fråga :) Är väldigt påläst.
Jag har en kull. Finns i bollnäs :)
Jag har också, dock gävleborg, utanför sandviken :) födda i tisdags 22/1
Åh, gud vad kul att jag har fått svar :D
Bollnäs är väldigt långt ifrån där jag bor, tyvärr :/
Elsis_00: Jag är ganska ofta i gävle och träffar min kompis amanda där. Bor du nära valbo eller forsbacka? :)
Det tar 25 min till valbo så det är inte så långt :). Kullen blev till när min ena tjej rymde in till hanarna pga för stort galleravstånd och för ouppmärksam matte… Men mamma kiwi är ba ambk, född maj 2012 och en trevlig råtta även om hon är ganska skygg och inte vill sitta i famnen, hon har aldrig visat aggresivitet eller bitit/nafsat! Och pappan är någon av mina tvåkillar arne eller edward, båda ca 1 år, båda agouti, trevliga killar som tycker om att mysa och vara med överallt, dom har helleraldrig haft några tendenser till aggresivitet eller bitit. Föräldrarna är släthåriga, topplrade. Jag tog över dom för ett par månader sedan så jag vet ingenting om dom eller deras släkt…
Skriver från mobilen så det är lite stavfel här och där :)
Jag har en kull här i Örebro. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Elsis_00: Skulle du kanske kunna ta dig till valbo någon gång med dina ratsungar, när jag är i gävle? :)
Jag åker buss till valbo från falun, och kan nog inte ta mig så långt ifrån valbo.
UrchinFamiljen: Örebro är lite för långt, tyvärr :(
Självklart kan jag det när dom är leveransklara, jag har bil så det är inga problem. Det kommer komma upp bilder och info framöver här på rif, behöver nog hjälp från duktiga människor här med teckning/färg :)
Var i dalarna bor du?
Gud vad glad jag blir! :D
Jag bor i Falun :)
Aha det är ju inte så långt bort :-) håll koll här på rif, ska ta kort m.m i veckan/helgen som kommer och lägga ut info m.m här :-) är du intresserad av honor eller hanar?
Det spelar ingen roll alls vad det är!
Tar det som finns. Men finns det så vill jag gärna ha honor :)
Okej :) Kolla i "nu är kiwis bebisar här", där har jag lagt upp en ny bild idag och kommer lägga upp framöver innan säljtråden kommer upp… det är 7 tjejer och 5 killar om jag inte sett helt fel, har själv inte bestämt vilken eller vilka jag kommer att behålla :)
Okej, jag kollar ^^
Har du 2 helfärgade som inte är i samma färg av samma kön? :)
Jag vet inte än, skulle kolla lite mer noga ikväll men då hade kiwi flyttat runt bebisarna så dom låg lite här och var i buren, detta var efter jag hade varit dör tidigare, så nu har jag stängt dörren och låter henne vvara för jag tror hon blev lite stressad.
Okej! :)
Men kan du höra av dig här när du vet? :)
Jadå det gör jag :)
Okej, tack :D
Vet du hur mycket du skulle villja ha för dina rats? :)
Ja jag har tänkt att ta 200kr per råtta, har kollat runt här och ser att många har samma pris. Jag sätter ett lite högre pris då jag vill veta att dom får det bra och stannar i sina hem (sen finns det givetvis saker som kan hända m.m men du förstår mitt tänk).
Okej :D
Haha ja jag förstår. :)
Hej, nu är bebisarna 10 dagar och det verkar som det är 4 honor och 8 hanar, helfärgade honor är agouti och en champange/beige (svårt att se), några hanar är black och 2 är champange/beige. Jag har inte bestämt mig vilka jag vill behålla än men det lutar åt att jag har kvar honan som är beige/amber… Bilder kommer upp i "nu är kiwis bebisar här" idag och en säljtråd startas i helgen när jag vet vilka jag ska ha kvar. Ni som redan lämnat intresse har första tjing på det ni söker :)
Har en kull på 10 som föddes vid nyår. Bor dock i värmland men har en kompis som bor i malung och kan ta med dom om du är intresserad