Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 478 ggr
Annisen
0

Revirmarkeringar honor vs. hanar?

Har just nu 3 hanar och när jag har rengjort buren tar det inte mer än typ 1 timme innan det luktar igen. Det brukar lukta värst 1 dygnet ungefär efter att jag rengjort eftersom de då kutar runt och revirmarkerar hela buren… typ… sen luknar sig lukten lite och blir inte värre fram till nästa städning.

Hade tidigare honor men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, men jag har nästan för mig att det inte luktade på samma sätt i buren. Efter 3 dagar luktade det på samma sätt, men jag kan inte komma ihåg att det luktade så direkt efter att man städat.

Ni som har både honor och hanar, upplever ni nån skillnad i lukt och hur de markerar revir?

MentalDistress
0

Jag har två hanar ute i köket och deras bur börjar lukta jätte mycket efter bara några dagar. Honornas bur i vardagsrummet däremot har jag aldrig känt nån lukt ifrån. Visst deras "toalett" luktar men resten av buren gör det inte (enligt mig)

Så jag tycker att honor luktar beydligt mindre än vad hanar gör. Killarnas bur ska jag börja städa 2ggr i veckan nu för det luktar så äckligt om den om man väntar en vecka =/

Mezzzanina
0

Jag har fyra honor.Jag gör en enklare rengöring var kväll, annars så känner jag lukt.De gillar speciellt att kissa ner de ställen där de ligger.Typ hängmattan.

Men för mig är det ett kärt besvär för jag älskar mina rått flickor!

Bellona
0

personligen tycker jag honor luktar värre än hanar, alltså jag har svårare för själva doften. tycker den är så sötsliskig medan jag knappt känner hanarnas lukt. mina hanar är också renligare än mina honor. jag har aldrig upplevt att några springer runt och revirmarkerar i buren efter städning men tycker de revirmarkerar ungefär lika mycket ute.

Annisen
0

#2 Jag torkar också och donar varje dag, men det luktar ändå alltid lite iaf..

Daydreams
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla mina råttor luktar underbart!!! Men jag kanske gillar kiss och bajslukt lol. Älskar stalldoft ocksåRäcka ut tungan

CamillaS
0

5# söta råttisar. :) jag tycker mina 4 hanar luktar en hel del även fast jag byter toa lådan och städar lite och fixar varje kvällFundersam