Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 643 ggr
Oshibwa
23

Min kärlek till mina råttor

Jag har haft många djur i mitt liv, katter, hundar, häst, marsvin, möss, kanin osv. Men jag har suttit nu ett tag och funderat över mina råttor. Dom är verkligen mitt liv. Har jag en jobbig natt/dag osv så tar jag bara ut dom, sätter mig på golvet i köket och studerar dom. Någon springer runt och leker, någon klättrar på mig och river mig överallt, någon sover innanför linnet och någon sitter och käkar någon gammal matbit den har hittat på golvet i något hörn.. Till slut ligger alla i en hög innanför mitt linne och vågen av kärlek kommer. Hur kan det vara möjligt att älska något djur så mycket?

Dom är det sista jag ser när jag åker på morgon och det första jag ser när jag kommer hem. Dom kommer till mig när jag öppnar buren och dom knuffas och buffas med varandra för att få vara den första att komma ut . Dom små liven får en att verkligen känna sig uppskattad till hundra procent.

Jag skaffade råttor för att jag ville ha ett husdjur när jag flyttade hemifrån och tyckte dom var söta. Men jag trodde aldrig att dom skulle ha den betydelsen för mig som dom har nu.

Jag älskar deras bus, deras tiggande ögon när man äter, deras egna speciella sätt att kolla på en när dom sticker upp sina söta huvuden från linnet/tröjan och till och med den skyldiga blicken dom har efter att ha gjort något rackartyg, och fått en liten utskällning.

All kärlek till mina älsklingar. Det är omöjligt att inte älska dessa underbara varelser <3

RåttanElin
0

jag håller fullständigt med dig!:)

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Ratzo
0

Bra skrivet

I can't drown my demons, they know how to swim.

chexxx
2

Råttor är verkligen älskvärda djur! Min pojkvän, som innan han träffade mig knappt ens visste att folk hade dom som husdjur. T.o.m han brukar klappa och gulla med dom och konstatera att dom är vansinnigt gulliga;)

SoKawaii
0

Håller med! De är fantastiska

"Do small things, with great love"

Apootie
0

Kan inte göra något annat än att gilla den här texten!!

Annanassen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du satte verkligen ord på mina känslor… Glad Jag är en ensamstående mamma, och varannan vecka, när barnen inte är hos mig så känner jag mig numera aldrig ensam! Selma och freja finns alltid där, redo att mysa, pussas och busa ♥ De får mig alltid att le…