Nödrop från keramiksajten
I går kväll när jag åkte förbi verkstaden för att lämna en sak så lade jag märke till en liten kartong som stod utanför. I morse var kartongen fortfarande kvar och när vi tittade närmare såg vi att det stod "marsvin" på den. Och det var precis vad den innehöll. Ett livs levande marsvin som någon tröttnat på och lämnat. De hoppades väl att vi skulle ta hand om det.
Vi tog in marsvinet i verkstaden och gav det mat och vatten, men vad gör vi nu. Ingen av oss kan ta hand om det söta lilla djuret. Själv är jag allergisk mot pälsdjur och får astma.
Finns det någon annan som kan ta hand om det? Kan man lämna det någonstans, eller vad?
Jag skriver samma inlägg i några av smådjurssajterna och hoppas att jag får något bra tips.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Lilla stackare =( Guud vad arg jag blir när folk inte tar sitt ansvar och gör sig av med djuren på det viset!! 
Vart finns den lilla pysen då?
I Akalla strax utanför Stockholm.
_
_
Okej, det var ju lite långt härifrån då, tyvärr.. =(

Jag blir oxå arg när de inte kan ta sitt ansvar över ett djur…Ska man ha djur, ska man ta hand om den oxå ju…
Jag hoppas att du hittar någon som vill ta hand om det lilla djuret…Synd att du är allergisk…Om du inte hade varit det så kunde ju du ha tagit hand om den…
Lycka till!!
Ps. Skriv och berätta hur det går. Ds.
Slutet gott allting gott. Det lilla marsvinet är väl omhändertaget. Tack så mycket alla som engagerat er för den lilla sötnosen. Det var en liten tjej, förresten.
_
_

Vilken tur att hon fick ett hem till slut då…
Vad skönt att det ordnade sig! =)