kan råttor få näsblod?
hekj jag badade just min lilla Alice för gon var brun i nacken :S när jag badat fördigt henne och torkat henne med en handuk märkte jag att hon helt plötsligt hade som blod runt hela näsan och fick det även i pälsen när hon torkade sig själv, jag "snöt" henne (torka av hennes näsa) jag vet att Råttors snor blir rött i kontakt med luft men undrar endå om det är möjligt för dem att få näsblod? eller kan hon blivit jätte snorig av att bada??
Att hon är brun i naken beror antagligen på att saliv/snor hamnat där när hon tvättat sig. Har hon varit snorig innan?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Självklart kan råttor blöda näsblod, men mest troligt är ändå att hon är snorig därav det röd/bruna i nacken och enligt min erfarenhet kan stress bidra till att det kommer ut mer porfyrin och bad för många råttor = stress.
Tack! Då skulle jag tro det är som Kallifatides säger att det var för stress även om hon var rätt lugn idag men skenet kan ju bedra;) hon har varit lite snorig den senaste tiden så tror hon kanske är lite förkyld:/
Tja, om hon var snorig redan inne så är det inte en så bra ide att bada henne. Dom blir så lätt nerkylda efter ett bad. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
vet fönade henne torr och hade uppvärmd handduk så tänkte på att hon inte skulle bli kall :) och hon har fått te i vattenflaskan i hopp om att det ska hjälpa henne att hålla sig frisk och kansk bli frisk om det är så att hon har en liten förkylning :)