Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1238 ggr
Falurven
3

Två hanar letar ett nytt hem

Efter att ha grubblat en hel del över detta, mina råttor och livssituation så har jag tyvärr kommit fram till att jag måste hitta ett nytt hem till mina kära familjemedlemmar. Detta gör mig otroligt ont, men vad som gör ondare är just att jag inte har ork eller mående nog att ta hand om någon annan än mig själv just nu. 

Vid något tillfälle har jag fått ett litet energiryck, städat burar och inrett med mer fantasi och gjort ett storkok med bättre ingredienser och bra variation etc (Har annars hamnat i en barnmatperiod då jag kunnat variera mellan att slänga ned lite ris, grönsaker, ägg och annat enkelt)
Känner helt enkelt att jag kunnat förändra mig och sköta mina råttor så som jag tycker att dem är värda! Aktivering, lek, ärtbad, ja en massa mer energi har gått till att underhålla pälsklingarna. 

Men så vaknar jag nästa morgon och känner bara skit igen.Jag känner själv att detta försummar mina råttor de dagar då jag verkligen går ner mig i skiten. När jag äntligen får energi så lägger jag den på råttorna och märker att allt annat i mitt liv faller. Inget går ihop längre, så nu ser jag ingen annan utväg.

Jag ser gärna att mina kära vänner hamnar hos någon som delar med sig till mig om hur det går för grabbarna.

Skriver ett enskilt inlägg om varje hane + buren.
Vid ev intresse så vill jag att man kontaktar mig, men inte i tråden - den är till för frågor eller funderingar.

Mvh Nathalie

Falurven
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beat it
födelsedatum
28-03-2011
färg, teckning o hårlag
Russian blue point siames, slät & dumbo
kön
Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
13 st
faderns namn, födelsedatum, vikt Jacob Black, vet ej, vet ej moderns namn, födelsedatum, vikt Okänt namn, f. 25/8-10, okänt
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Det var en oplanerad parning från början. Se inlägg #0.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Beat it mobbade min äldsta hane under en period och fick därför sitta ensam eftersom gubben och Quentin funkade bra fortfarande. Senare så började dock även Quentin att ge sig på min gubbe och efter det så har Quentin och Beat it funkat bra tillsammans medans gubben sitter i en egen bur.

Eftersom de funkar bra nu ser jag helst att dom får flytta tillsammans. Tror inte att det skulle vara något problem att introducera yngre individer till dessa herrarna. 

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Se sista inlägget jag gör.
ort där råttan/råttorna finns
**Hudiksvall, gävleborgs län
**telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Lostmahsoap@live.se
0730471452, smskontakt först! 
Om annonsen ska vara låst eller ej
**Behöver ej vara låst

FLER BILDER**

Mvh Nathalie

Falurven
1

Quentin
födelsedatum
2011-11-10
färg, teckning o hårlag
Russian blue agouti eubk, velveteen & dumbo
kön
Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
16 st, 5 veckor: 13 st
faderns namn, födelsedatum, vikt Smulan (Hero), Russian blue velveteen db, vet ej moderns namn, födelsedatum, vikt Ratrace Silva, Russian blue agouti dumbo, vet ej

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Det var en oplanerad parning från början. Se inlägg #0.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Quentin har fungerat bra med de andra två hela tiden, fram tills för en kort tid sedan då han plötsligt började frysa ut och jaga bort gamlingen. Jag testade då hur han funkade med Beat it och utan gamlingen fungerar dem plötsligt bra tillsammans!

Eftersom de funkar bra nu ser jag helst att dom får flytta tillsammans. Tror inte att det skulle vara något problem att introducera yngre individer till dessa herrarna. 

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Se sista inlägget jag gör.
ort där råttan/råttorna finns
**Hudiksvall, gävleborgs län
**telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Lostmahsoap@live.se
0730471452, smskontakt först! 
Om annonsen ska vara låst eller ej
**Behöver ej vara låst

FLER BILDER**

Mvh Nathalie

Falurven
0

Furet tower bur
Buren är i fint skick förutom att den är gnagd på i hörn och liknande, men det är inga hål eller något som stör funktionen. Tillbehören är i liknande skick, lite gnagd på en stege har gått av lite i själva fästanordningen. (Ena kroken)

Tillbehör som medföljer:
2 stegar/trappor
2 st långa rör (5 ihopsatta böjda, 1 rak tror jag) 
3 st ferplast hörnhyllor
4 st hjul (kan monteras av före flytt vid behov)

Denna buren kan alltså köpas med till hanarna vid behov, för 900kr. Hanarna tar jag endast 200kr för tillsammans, som en symbolisk summa. Det viktigaste för mig är att dem kommer till ett hem med mycket kärlek, där de får stanna!

(Har ingen ny bild då de just nu bor i endast ena halvan pga bristen på ork att varken städa eller inreda hela buren, tråkigt nog…)

OBS! Såg nu att det är blå botten på bilden jag bifogat. Min bur har gråa bottenlådor!

Mvh Nathalie

Wamrat
0

Hej!

En fråga bara. Hur är pojkarna i tempramentet?

Du skriver att Quentin är en velveteen men han ser inte ut som det? Skrev du fel?

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Falurven
0

#4: Hej! De är båda väldigt aktiva och ganska kontaktsökande, men ingen av dom är speciellt förtjusta i att bli upplockade hur som helst utan vill komma fram själv. De är inte så mjuka som jag önskar att en råtta är men väldigt orädda och trevliga. 

Har haft sköna mysstunder med de båda, då dem både ploppar och putsar mig. Jättemysigt!

Stämmer att jag skrivit fel. Det är en förälder + syskon som är velveteen.

Mvh Nathalie

Falurven
0

Putt

Mvh Nathalie

Falurven
0

Putt! Det går verkligen utför med allt nu.. :( Väntar på psykhjälp men det går det ju som det går med…

Mvh Nathalie

rebeckanystrom-
0

Så synd att dom finns så långt bort! hade mer än gärna tagit dom med buren o allt.

tror det är lite svårt att ordna transport ner till gbg.

Falurven
0

#8: Ja buren är nog jobbig att försöka få ner i alla fall, känner ingen som kan transportera.

Mvh Nathalie

rebeckanystrom-
0

Ja, skit synd :(
två jätte fina herrar är det!

123fyra
0

gud vilka söta,!

wintermynta
0

Finns buren kvar? kan hämta den inom 2 veckor.

Falurven
0

#12: Hej! Ja buren finns kvar eftersom hanarna fortfarande bor i den. Jag kan tyvärr inte sälja den före råttorna av uppenbara skäl :)

Mvh Nathalie

Gahich
2

Ett tips: om wintermynta vill köpa buren kanske hon/ han kan ta med pojkarna (om det står rätt på profilen så bor han/ hon runt Uppsala). Kanske finns någon där omkring som vill ta sig an pojkarna? Annars åker jag Västerås- Stockholm och skulle kunna åka och hämta upp pojkarna om någon i Stockholm vill ha dom! :) Blev kanske lite rörigt men ni förstår nog!

wintermynta
0

#14 Självklart kan jag hjälpa med transport av pojkarna. I värsta fall så får dom mellalanda här, har massor av extra burar.Skrattande