Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 676 ggr
Snörpudel
0

Stilrena burar utan plast?

Vad finns det att välja på i burväg om man absolut inte vill ha någon plast öht? Vill ha en stilren stor bur på ben med hjul. Svart, grå eller vinröd. En bur som inte bara agerar sovplats åt råttor utan samtidigt är en fin del av rummets inredning. Inget trä. Det närmaste jag kommit är 'fågel 4' från kattlycka.se för 1600kr. Sen har djurmagazinet här en grå liknande bur för samma pris, lite grövre i utseendet dock. Någon som har en av dessa och vet om luckorna räcker, eller om det blir svårt att nå vid städning? Andra förslag på burar i det stuket?

zickan
1

Royal suite 95 är en klassiker hos råttägare. Enkelt att komma åt. Dock är det plast låda över botten galler. Men det går ju att be en plåtslagare fixa plåt låda till botten eller liknande.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MikkansBuse
0

Hornbach burar är helt ok. Har själv en på ca 160x65cm med två stora luckor fram. Smidig att komma åt allt på så vis. Denna typ av bur är med hjul och har tak. Plåt som botten. Köpte min begagnad, dock finns det många former på märket.

Var man kan köpa den ny, bla. djuraffärer eller Hornbachbutik (rätta mig om jag har fel!)

Snörpudel
0

Hornbach verkar ha slutat sälja dom enligt andra trådar här :(

woollo
0

Kanske titta mera på fågel voljärer.

*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*Skrattande

Zakaraa
1

Håller med #1 ang Royal Suite 95 double.

Någelunda snygg metallbur som kan målas om om man inte gillar den mörkblå färgen.
Plast botten som går att byta ut mot ex en plastskiva som täcker gallerbotten. Eller som #1 säger, skapa en plåtlåda.
Går att ta bort mellanplan så att det blir En stor bur istället för två delar.

Min absoluta favoritbur genom tiderna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning