Gissa färgen!!!
Vad har den här krabaten för färg?
Gissa!

Om jag säger Russian blue burmese… är jag helt fel ute då? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cinnamon?
bägge är fel

Lynx
fel
vad jag vet finns inget namn för den… det är en xblekt y eller en yblekt x om man vill så… hihi

*ler* Min nästa g

Spännande färg dock.. =) Jag hade nästan gissat russian blue agouti eller nåt sånt.. =) Ser nästan guldig ut i sina inslag.. =)
#7 ?
#8 fel, inte russian blue agouti
Minkblekt agouti?

Är inte det fusk att börja med en färg som egentligen "inte finns"

// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Opal?
äh, vaddå fusk, vem har pratat om några regler? 
Nej inte cinnamon - minkblekt agouti och inte heller opal!
Men ni är ganska nära… 

Nu gissar jag vilt… cinnamonblekt graphite? haha
#13 d'oh, det är klart det är.. jag som har hjärnsläpp. :P men råttan är väl tickad? Tycker det ser ut så.. eller så luras min skärm hel. Därför tänkte jag på agouti men inte så långt att det ju blir cinnamon.. men om det inte är ag eller blag så bör den ju inte vara tickad.. Minkblekt blue?? eller chocolate? :S
#14 om jag inte är helt ute och cyklar så är inte cinnamon en färg som bleker. :)
#14 Faktist så även om det blev lite knasigt där nutiz så är det rätt! Dock kallar jag varianten för mink(ner)blekt opal eller graphite(ner)blekt cinnamon - vilket som.
#15 Korrekt cinnamon är inte en färg som bleker. Cinnamon ÄR en mink(ner)blekt agouti!

#16 haha inte dåligt för en gissning! Är det Mångudinnas kull? För Mångudinna är väl opal? Det var där jag fick graphite ifrån, hehe
Ja, Mångudinnas son. Tyckte det var en så spännande färg. Antar att den även kan kallas för Platinum agouti precis som minkblekt blue agouti gör i vissa klubbar i världen (Amerika tror jag).

Inga mer bilder? 

Ok, då kör jag denna då =)
// Emma, aka Althea

snygg!

Fin

#20: Champagne hooded?

Helt rätt Nutiz =)
// Emma, aka Althea

Haha, rätt båda gångerna! 

Pearl?

ja ni som kan färgerna bra får gärna diskutera. Har kollat massvis på färgfakta men inte lyckats. Har funderat på pearl men på hawthorn är pearl mycket ljusare än vad hon var.
Ska tillägga att en uppfödare (vet ej namn) tröttnat på sin avel och lämnat in henne till mina vänners tropikaffär för att bli ormmat.
Så jag tog hand om henne men visste ingenting om råttor och ingenting om henne.

#26 du har ingen bättre bild?
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

#29: Tillägger att folk som hänger på Råttforum och vet svaret inte får gissa. 

#30Nej tyvärr inte. Hon levde ett par år innan jag hade digitalkamera.
#31 hm… jag hänger inte där…

#33: Då får du gissa.
Det får väl folk som är där också göra men eftersom det har varit uppe en tråd om hennes färg är det kanske inte lika roligt.