Länken fungerar inte :(
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
#1 Hm skumt, för mig fungerar den? 
buren i sig är nog inte för liten. Men jag skulle tänka på det att dom matskålarna som tillhör buren är bara att putta ut så blir det en öppning där! Råtterna kommer nog försöka måååånga gånger med att putta ut dom!
#4 Fast vänta lite nu, ser ju att det är galler bakom matskålarna som hänger i buren? Då borde det ju inte bli en öppning där om man tar bort dom?
Ingen annan här som har den buren btw?
matskålarna går att ta bort och sen dra ner helt vanlig buröppning så de är ingen fara
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Vilket himla bra pris!
Känns ju som om ödet säger att man skall ha flera råttor när det är rea på burar och masa söta bilder på ungar.
Det här är farligt!
http://www.ratpower.se/?page_id=88
Där kan du kolla om en bur fungerar för råttor.
I den där buren får det plats 4 råttor.
Om jag läser specefikationen för innermåtten så säger burräknaren att den är för liten för att ha råtta i.
Kanske tänker och skriver jag fel?
Men jag skulle räkna innermåttet på buren för egen del..
#9: Enligt lag ska boytan vara minst 0.18 kvadrat ex. 60*30 cm. Buren i länken är bara 47*36 (botten är till och med ännu lite mindre) och därmed olaglig. Burräknaren har rätt och du också. :)
#10: Ah.. Bra, då tänkte jag rätt iaf.. 
Åh, bra att du tittade bättre än sömniga mig! Blir lite tveksam till vilka siffror jag matade in…
Kan tänka mig att den buren även skulle bli jobbig att ha att göra med, just pga formen och svårigheten att nå sina djur om de är högt upp (problemet med alla formade fågelburar i stort sett)
Skulle då rekommendera dig att titta efter en enklare modell istället, det kommer löna sig i längden även om det inte är lika "snyggt" :)
Jag gjorde tabben att köpa en liknande bur med former som den, tja den buren slänger jag gärna ut genom fönstret :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#12: Var väl snarare #9 som hade ögonen med sig. 
Själv hade jag mycket väl kunnat göra samma misstag annars, det är ju yttermåtten (54*46) som står tydligast i annonsen och då hade man fått plats med 4 råttor.
Jag har den buren och har fyra råttor i den. Den funkar jättebra men svår att inreda. Och mina råttor har inte kommit ur den, väldigt smidig bur annars. Hade en hängmatta uppe i "taket" men råttorna var ju nya då och vägrade komma ner såman fick försöka ta ut dom. Efter ett tag fick man ner dom. Har inte de problemet längreoch nu kommer de ner iallafall. Använder matskålarna som man får till den också där jag har torrfodret 
Vill också tillägga att buren inte luktar om de kissat! :)
#15 Okej! Är det en såndär utdragbar låda som botten?
Har också funderat på att köpa den buren till honorna om jag någonsin får köpt några… haha :)Har vägt fram o tillbaka om den e smidig eller ej. Pro - Det är struntsamma hur bred den är i måtten då den e 100 cm och tjaah mina två hanar som jag har klättrar bara upp och ner i sin bur eller myser på planen och då har jag en gigantisk bur! helt löjligt stor. Pluss Billig!
Con - kanske lite otymplig om man skulle få för sig att flytta…..Och man får köpa till plan och många stegar broar tunnlar så dom kan ta sig upp o ner på andra sätt än på väggarna.
http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/kanariefuglebur/andre/187866
Hittade den här buren nu. Verkar mycket bättre! Ja den andre stog ju yttermåttet på haha måste börja läsa hela trådar .. Tror denna blir väldigt lagom till två råttisar :))
#18 Kollade på den buren förut och om jag inte misstar mig så var gallermellanrummen ca 2-3cm på den buren vilket är alldeles för brett ifall man vill att råttorna ska hålla sig kvar i buren :-P
Ne det ska inte va ngn fara… Har exakt lika stora mellanrum på den buren jag har nu o de har aldrig varit några rymningar. Du ser mellanrummet när du zoomar in på buren med. så det e nog en av dem bästa burarna dom har om man vill köpa billigt + att den blir jättelätt att inreda me hyllplan stegar osvosv :D
Gå in på kundfoton så ser du bättre bilder. det är t.o.m. mindre mellanrum än på min bur o där bodde dom sen dom var små:))
Buren som länkas i #18 har galleravstånt på 2,9cm (enligt deras information) och det är ju på tok för brett om man vill ha unga råttor eller honor
Det står mm och inte cm? .. Fast jag vet inte, verkar väldigt tätt isåfall
#22 ber om ursäkt såg fel, blir konstigt när de blandar olika måttsystem (cm /mm) är van vid att man kör samma :P
Men 2,9mm alltså 0,29cm(??) känns ju extremt Litet då istället :O :P
#23 ja det blir lite rörigt :) Håller med, det känns väldigt litet!
Ja oj det är MILLImeter! Då kanske det fungerar då.. dock som #23 säger verkar det ju istället vara för smala springor xD