Putsar mig i nacken :O
När jag sitter framför datorn brukar jag ta ut Molly som är en riktig mysråtta. Men hon har på senaste tiden börjat putsa mig i nacken… ni vet den typen som hon skulle ge andra råttor. Hon bor för tillfället ensam pga process av introduction med mina två andra tanter.
När hon putsar mig i nacken, vad är det tecken på?
Kanske lortig nacke ;) Nä men de kanske är ett sätt att visa uppskattning på? :S eller att de är mysigt att putsa? Några råttor vi hade förlänge sen älskade att putsa pappas skägg :3
// Stephanie och hårbollarna 

Ett tecken på att du är en kompis, en i flocken. Enbart positivt, och jättemysigt! Njut och vad glad över att du har detta fina band till din lilla dam! :D
Anledningen till att hon putsar dig mycket nu kan ju vara att hon är ensam och då blir du lite mer intressant och hon har lite större behov av socialt umgänge än tidigare. Men enbart positivt skulle jag säga! Våra små tjejer brukar alltid putsa på oss, men det blir oftast lite mer i förbifarten då de sällan har tid att sitta stilla i mer än några sekunder, haha. Men en av våra råttor brukar försöka putsa bort pärlorna som jag har i håret! Väldigt smutsigt där tycker hon, haha.
Nikolai putsar alltid mina händer då jag klappar honom. Blixten gillar att ligga& mysa under min haka& brukar putsa min hals under tiden. :-)