Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 685 ggr
fiiiyah
0

Råttor med sphynx?

Är det någon här inne som har en sphynx-kisse hemma med sina råttor? Hur reagerar råttorna när ni varit med håriga katter? Skrattande

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Malin653
0

Har två håriga katter och råttorna reagerar inte alls på det eller hur menar du i den frågan?
:)

MetalMii
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre sphynxar som går kalas ihop med mina råttor. Har lagt upp denna bild förut, har fler bilder, men inte i datorn..

Jag träffar dock sällan pälsade katter. Dock pälsade hundar på jobbet varje dag ( har själv Chinese Crested Hairless ).

Ska tänka på om de reagerar på ngt vis nästa gång jag kommer hem och har träffat pälsade katter.

Lancia
1

Jag tror #0 menar att hon undrar om råttorna reagerar annorlunda på påälsade katter om dom är vana vid sphynx, eller är jag helt ute och cyklar? :)

fiiiyah
1

Det jag menar är: har den som har sphynxar tillsammans med råttorna kanske någon gång klappat en hårig katt och fått en annan reaktion. Svårt o förklara :p mina råttor reagerar nämligen fruktansvärt på håriga katter, de blir livrädda, sitter och trycker iburen, kissar på sig, och så behöver man bara ha klappat lite på en katt för att det ska bli så :p vet inte hur mkt fjun en nakenfis har, och om de luktar lika mycket katt som en hårig… Känns som jag bara svamlar när jag skriver från mobilen, hoppas ni hänger med ;) Har sett den bilden för, suuuupersöt!

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

hus-musen
0

Mina bryr sig inte oavsett om det är en hårig katt eller en nakis, de känner igen kattens doft och det är den de reagerar på. Är det en välkänd katt de är vana vid reagerar de inte, men en främmande kan de reagera på oavsett päls.

Qui dormit, non peccat