Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 809 ggr
Paopao
0

Ogalvat galler stinker?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag beställde hem en ny bur idag. Jag har inga råttor men tanken är att jag om ett par veckor ska få hem ett par tjejer :)

Jag hade råttjejer för ett par år sedan i en stor fågelbur. Den verkligen stank. Det var fruktansvärt. Städade och städade men det började lukta lika snabbt igen. Använde Toa-lätt som bottenmaterial. fy fan jag tänker inte vara med om det igen, men ändå vill jag inte leva utan goa råttor :)

På senare tid har jag tänkt på att det förmodligen var deras hyllor, stegar och hus och sånt i trä som stank piss. För det luktade ju även om de var nytvättade.  

I nya buren ska jag ite ha något toalätt, kanske i en liten bytta i hörnet. Kommer nog köpa hem dörrmattor från IKEA att ha i resten utav burbottnen som jag byter 2 ggr/vecka kör i 95 grader i tvättmaskinen. tror ni det går?

Idag, självklart efter jag klickat hem buren så har jag läst lite överallt att man inte ska ha ogalvat galler till råttor för då kan det vara det som stinker. Nu till min kanske lite dumma fråga om buren jag just köpt har ogalvat galler? 

Är det ogalvat får jag väl köpa hem hammarlack? och spraya buren. Men hoppas att det inte ska behövas.

pavor-nocturnus
0

tass Oskyldig

Melissa V
0

spraya galler är inte roligt varken tidsmässigt eller ekonomiskt, bättre med pensel i så fall.
Står det inte på sidan om de är ogalvat?

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Paopao
0

Nej det stog inte. Det verkar ju vara målat och det borde väl i så fall vara bättre än helt ogalvat?

Fjordell
0

Vad heter buren? Om gallret är i samma format som själva ramen så är gallret inte ogalvat. Men om jag får veta vad buren heter kan jag forska lite på det.

Paopao
0

Jag har inte en aning om vad den heter. Men jag borde få hem den om ett par dagar och då vet jag exakt. Tack för du vill hjälpa mig :)