(sökes) Agoutibaserad hona/honor
Hej!
Jag behöver en eller ett par agoutibaserade honor (gärna tecknade, helst variegated och bläsat) till min kommande Topazavel.
Cinnamon, agouti och russian blue agouti är att föredra :)
De ska inte avlas på förrän tidigast till vintern, så de får helst inte vara födda ännu ;)
Bra temperament är ett enormt måste, från bägge föräldrarna och såklart från den kommande kullen, föräldrarna får gärna vara registrerade eller ha härstamningspapper, då jag vill veta vad som ligger bakom.
Om ni vet någon eller om du kanske själv har en passande kull inplanerad, så hojta mer än gärna till! :D
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Kullen jag har nu finns det en enda hona i, och hon är också den enda som inte redan är bokad. De är bara 4 dagar gamla än så länge, så pälsen har inte kommit ut än, men jag anar att hon är en agouti eubk, slät är hon iaf. Mamma till kullen är s/black eubk mm och pappa är en russian blue agouti eubk rex, så i vilket fall bär hon på russian blue.
Hm. Låter lockande! Ska höra med min "avelspartner" (och då menar jag inte min pojkvän *fniss*)
Haha! Gör så :)
Puttar upp denna. Söker agouti eller cinnamonhona, så ung som möjligt, helst inte född än (alltså planerad kull där det kan tänkas komma)
Helst varigated eller bläsad (bärare är också ok), self går också bra.
Jag har en kull med agouti ambk/eubk nu, dom är födda 20/12-2012, men inte redo att flytta än pga viktproblem (men dom ökar stadigt nu) 
Mamman är bläsad ambk och pappan hooded.
// Lise
When nothing goes right, go left!
Jag såg din tråd, väntar med spänning på bilder. Finns det att hitta stamtavlan någonstans? :)
Jag har köpt/bokat en hona och en hane av Lise/ratlings och planerar att ta kull på henne senare i år om hon håller måttet. Båda är agouti ambk.
If you fight love, you're always a loser
#6 Nja, jag skickar ett PM till dig 
// Lise
Såg ditt pm. Är nog ev intresserad av en hona, med tanke på att det ligger variegated bakom.
Men vill gärna se bilder, och sen höra lite om personligheter! :D SÅ jag bevakar din kulltråd :)
Gör så! Jag laddar batteriet till kameran nu 
// Lise
DUmdum, den honan jag blev mest intresserad av var den som vart bokad. Bajs på det :( Jag vill ju ha övertecknade xD
#11 Haha ja det är inte lätt alla gånger 
// Lise
#7 Om det är du som bokat Sand Storm, så är jag möjligtvis intresserad utav unge sen :)
#13 Ja det är hon som har Sand Strom. Jag kommer också ta kull på Star Scream sen, om allt vill sig väl. Hon är också bra tecknat 
// Lise
Bra tecknade är jag inte intresserade av, jag vill ha övertecknade ;)
#15 Haha okei! Håller med dig, det ÄR snyggt med övertecknade 
// Lise
Det är därför jag vill ha in Variegated i mina linjer, vill ha fram var Topazer :)
#17 Det ser jag framemot!
Försöker också få in såna tecknngar i min linje, vill ha blue variegated/ambk med bläs 
// Lise
Ah, bläsar, <3
Det vill jag också få fram, planerar på att ta hem ett par agoutibaserade (Helst agouti eller cinnamon) bläsade från Holland i April :3
#19 Kul! Jag skulle också vilja importera, men jag kan inte åka någonstans! 
// Lise
Jag ska inte åka dit, men Kent och de från fb ska ju dit med bussen, så de tar in till mig :D
#21 Aha, scysst! 
// Lise
Ohja! Jag vill ju helst dit själv, eftersom jag var med på förra resan dit, men har inte pengar till det :(
Jajamen, söta Sand Storm är min.
If you fight love, you're always a loser
#25 Jobbigt.. Jag skulle också vilja åka dit 
// Lise