Älvor kullen annons
födelsedatum: 19/12-2012
färg, teckning o hårlag: Mink, Silver Black, Black, Beige/champagne (vet ej). Hooded, Varigated, Eubk, Ambk? Self?
kön: 5 Honor och 2 Hanar.
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 11 stycken.
faderns namn, födelsedatum, vikt: Mell, ca 1 år 12/12-12, 602 gram.
moderns namn, födelsedatum, vikt: Danzie, 8/5-2012, 322 gram.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: I denna kull kommer det bli lugna ungar eftersom båda föräldrarna är relativt lugna av sig.
Vi hoppas att det blir stora fina ungar nu när vi har en relativt stor hane. Friska och flockvänliga föräldrar.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Vet inte än då dom är så småa men med tanke på färäldrarna, flockvänliga, friskapris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200 kr per råtta. Dem är inte reggade i srs eller annan klubb. Jag skriver egna papper på dem.
ort där råttan/råttorna finns: Gävleborg, Bollnäs
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Nås på mailen xigncode@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst!
Förenklar det lite genom att berätta länken andra inlägg nedan är till den andra tråden! :)
Det gäller Älvor kullen, bilder finns i mitt andra inlägg .
Nya bilder kommer när de är 2 veckor gamla :)Här kommer statusen för alla 11 ungar :)
Namn: Queen Clarion
Status: Söker Hem!Namn: Viola
Status: Tingad!Namn: Vidia
Status: Söker Hem!Namn: Tinker Bell
Status: Stannar!Namn: Silvermist
Status: Stannar!Namn: Rosetta
Status: Söker Hem!Namn: Iridessa
Status: Söker Hem!Namn: Fern
Status: Söker Hem!Namn: Terence
Status: Söker Hem!Namn: Clank
Status: Söker Hem!Namn: Lord Milori
Status: Stannar!
Tänker du lägga upp bilder på en och en med namn? så man vet vilka man kan vara intresserade av, sedan även om det är honor eller hanar, alla namn är ju inte självklara vilket kön råttan har.
(Tinkerbell är för övrigt ett sammansatt ord)
#2 Åh, jag har lagt ut bilder om råttorna en och en i en annan tråd. Orkar inte göra det igen med samma bilder :)
Och varför jag skrev enbart namnen och statusen är för att ni skulle veta vilken råtta som finns kvar. Lite krångligt jag vet :/
Men ska lägga ut en och en när de fyllt 2 veckor. Dvs på onsdag :)
Här har du så du hittar till den andra tråden :P
http://rattor.ifokus.se/discussions/50dee61f88f47271e803ef86-alvor-kullen-farg-hjalp?discussions-1
#3 Detta hittade jag på wiki bla, ang det där. Tinker Bell (ofta felstavade som Tinkerbell, även kallad Tink för kort)
#4 Okej. Ja alla har ju inte följt tråden 8(jag har inte tittat i den på länge) så då var din annons väldigt vag på info, men bra att du la upp länk nu. Förstår att du inte orkar göra samma sak igen. Men lägg gärna in länken i huvudinlägget så eventuella köpare har lättare att hitta :)
#6 Hmm jag gjorde det men kanske inte syns? Den heter mitt **andra inlägg :)
**Det är lugnt, man kan inte ha ögon överallt heller ^^
#7 men dra på trissor, jag läste hela annonsen men missade det där precis. Måste ha varit en rad jag missade när jag nös, sorry :)
#8 Äh sånt som händer :P Hoppas för övrigt att det blev bra ^^
De är så sjukt söta och man blir så sugen :P När det är dumbo dessutom!
Meeen jag har ju bestämt att jag inte ska ha fler bebisar just nu… Vilket är så sjukt irriterande när du bor i närheten av mig dessutom!! Grr på mig själv :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#13 Haha känner igen mig så väl i det du skriver XD
Gud jag måste verkligen sluta titta på bilderna! D: De är så otroligt vackra, framför allt dumbosarna! D:
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#23, Ja , jag kan inte lått bli att titta på dem heller XD Men ännu bättre, jag kan mysa med dom <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film på busarna ^^
3 Ungar kvar till salu.
två honor. queen clarion och rosetta
en hane. clank. Silver black eller chokolate? eubk :)
Clank är så söt..
#30 Ja han är det, och han sover ganska tungt oxå, märker inte när jag lyfter honom ^^ Men sånt brukar vända med tiden ^^
kommer det inte bilder snaaart..? :-)
Så det var alla 4 veckors bilder och den nya uppdateringen om deras vikt. Känner mig stolt att dom väger som dom ska
Det finns som ni ser en tjej kvar till salu. Lilla Queen Clarion vill gärna få ett hem oxå 
#43 + #54 
Men jag ställer INTE upp på Bläsad Hooded! Du får lägga in dem (regga dem) som VARIEGATED!!! (Då behöver du inte ens skriva bläsad, eftersom den perfekta Variegated-råttan är Bläsad!!!)
Hehe okej. Ska sitta och skriva alla papper nu ^^ Önska mig lycka till :D