vad är detta för ljud?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
inte nog med att ena råttan har en tumör, en av mina nya hade lite rossel för 2 veckor sen, några dagar med te honung o extra värme var de br ao har varit i en vecka nu men när ja var till veterinären med gammelråttan så frågade ja om han kund elyssna på lillens lungor också o han sa att de lät normalt. men nu har ja hört detta ljudet 3 gånger nu på 2 dar… är förkylningen tbx eller är det typ myco men som inte har hunnit satt sig i lungorna än?
Vet tyvärr inte. Men hoppas han blir bättre då! Söt var han!:)
Är det inte bara hicka?

de låter ju mer som många små nysningar efter varandra väl? har aldrig hört på nån av mina andra förut

hörde även detta ljud från den andra lillen… o lyrica (den i första inlägget) ha räven lite lite lite porfyrin runt ögat, mne inge rossel eller nåt nu. o när ja hade med henne till veterinärn hörde han inget från lungorna. ska man begära antibiotika ändå eller köra mer huskurer?
Mina råttor brukar oxå låta så…
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

https://www.youtube.com/watch?v=b3tbFjD3Obw
här skriver dom att de är infektion… men borde inte veterinären ha hört om de va nåt i lungorna då?
Jag tycker fortfarande att det bara låter som hicka :)

va bra :) då kan ja va lugn
En av mina 1 åriga honor låter sådär ibland, och det har hon gjort lite då och då sedan 5 veckors ålder. Hon mår inte dåligt, hon har inga problem med luftvägarna, utan det är nog bara någon form av hicka. Hon hickar liksom till med jämna mellanrum i några minuter, sedan går det över. Precis som hicka hos människor. Hon låter som din råtta i första filmen, men inte som råttan i det andra klippet, på den lät det faktiskt mer som att den hade något problem med luftvägarna.
Jag antar att råttan inte "hickar" såhär konstant?

nej bara ibland, nu har ja inte hört de på att bra tag
hicka