Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 934 ggr
ellizz92
1

vad är detta för ljud?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

inte nog med att ena råttan har en tumör, en av mina nya hade lite rossel för 2 veckor sen, några dagar med te honung o extra värme var de br ao har varit i en vecka nu men när ja var till veterinären med gammelråttan så frågade ja om han kund elyssna på lillens lungor också o han sa att de lät normalt. men nu har ja hört detta ljudet 3 gånger nu på 2 dar… är förkylningen tbx eller är det typ myco men som inte har hunnit satt sig i lungorna än?

jinawah
0

Vet tyvärr inte. Men hoppas han blir bättre då! Söt var han!:)

mikeiko
1

Är det inte bara hicka?

ellizz92
0

de låter ju mer som många små nysningar efter varandra väl? har aldrig hört på nån av mina andra förut

ellizz92
0

hörde även detta ljud från den andra lillen… o lyrica (den i första inlägget) ha räven lite lite lite porfyrin runt ögat, mne inge rossel eller nåt nu. o när ja hade med henne till veterinärn hörde han inget från lungorna. ska man begära antibiotika ändå eller köra mer huskurer?

ylva00
0

Mina råttor brukar oxå låta så…

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

ellizz92
0

https://www.youtube.com/watch?v=b3tbFjD3Obw

här skriver dom att de är infektion… men borde inte veterinären ha hört om de va nåt i lungorna då?

mikeiko
0

Jag tycker fortfarande att det bara låter som hicka :)

ellizz92
0

va bra :) då kan ja va lugn

Fjordell
0

En av mina 1 åriga honor låter sådär ibland, och det har hon gjort lite då och då sedan 5 veckors ålder. Hon mår inte dåligt, hon har inga problem med luftvägarna, utan det är nog bara någon form av hicka. Hon hickar liksom till med jämna mellanrum i några minuter, sedan går det över. Precis som hicka hos människor. Hon låter som din råtta i första filmen, men inte som råttan i det andra klippet, på den lät det faktiskt mer som att den hade något problem med luftvägarna.

Jag antar att råttan inte "hickar" såhär konstant?

ellizz92
0

nej bara ibland, nu har ja inte hört de på att bra tag

[Ratass]
0

hicka