Inreda buren med grenar
Jag håller på att inreda mina 2 nya burar och hade tänkt sätta in stora grenar och pinnar mm. Jag hittade en gammal torkad gren i mitt förråd som jag tror kommer från något slagt barrträd tror jag.. vilket som så har jag hört att man bara kan ha grenar som kommer från fruktträd (?) stämmer de, eller kan man ta vilket som helst bara man ser till så att det inte är smutsigt och fullt med ohyra?
Tacksam för svar :)
Tass :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Inte Ek grenar iaf
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Tass
Tass
Björk (eller alla lövträd?) går bra, och äpple har jag för mig.. Rätta mig gärna om jag har fel!
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag tror inte man ska ha ifrån barrträd. Antingen är det bara barret som innehåller ngn syra som inte är bra eller så är det hela trädet som inte är bra till gnagare. (tror jag)
Ta istället grenar från björk, obesprutade fruktträd, bok, asp, sälg, lönn. :)
#7 Smart! De ska jag nog göra :)
Gör det något om det är mossa på grenarna?
tass
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Jag har för mig att det finns något ämne i barrträd som inte är bra för gnagare. Minns inte vad tyvärr.
Precis som med spån så ska man undvika det som är gjort av/är barrträd. Barrträd innehåller ämnet terpentin ett cancerogent ämne.
Äppelträd fungerar prima, brukar vara omtyckt också, framfrö allt lite knoppar de är goda.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning