Förbannad på zooplus
Nu har det ju egentligen inte med råttsaker att göra eftersom jag denna gång beställt kattsaker, men jag vill ändå gnälla lite eftersom jag vet att många av er beställer därifrån.
Jag beställde den 18 december. Det första paketet kom till min port och inte längre eftersom porten är låst och jag inte har någon kod. Jag är relativt säker att jag angav mitt telefonnummer när jag beställde. Så, julen kommer och paketet försvinner helt, efter att det varit utanför min port så försvinner det från existens. Så de skickar ett nytt paket. Jag skriver ett extra mail med nummer och förklarar att de måste ringa eftersom porten är låst.
Nu när jag tittar på trackingnumret så har de varit utanför min port utan att ringa. Efter att ha pratat med en vän som jobbad med bud på posten så säger han att företag är slarviga med att lämna telefonnummer på paketet så då kan ju inte posten göraså mycket.
Nu har det hamnat på en terminal en eller två tunnelbanestationer i från mig. Paketet väger 23 kilo, jag har inte tillgång till bil och min rygg klarar inte av att åka och bära så många kilon så långt.
Jag fick kompensation i och med försvinnandet av förra paketet, en ny leverans och 10% rabatt nästa gång jag handlar, men nu har det snart gått en månad sedan jag gjorde bestälningen (och betalade) ch har i väntan på paketet blivit tvungen att köpa skitmat från Ica (i och med att jag trott att leveransen snart skulle komma så köpte jag ett dåligt märke, hade varit ovärt att köpa något dyrt när man redan lagt ner så mycket pengar på finare mat).
Ville bara gnälla lite och skicka ut en varning till er som bor med låst port att de inte alltid ger budet telefonnummer…

Vilken otur :(
känner igen det där, händer alltid mej om det ska komma med posten. Dom ringer aldrig innan dom kommer. Ringde terminalen en gång, då sa dom att om jag betala en extra avgift kunde jag få paketet hemkört där ifrån :( Beställer numera bara tunga saker med leverans från DHL.
När min bur skulle komma blev det försenat, dom hade ringt, men slarvat med numret och ringt till någon helt annan. Jag fick själv ringa till dom och fråga vad som hände och ge dom korrekt nummer att ringa när buren skulle levereras, eftersom jag liksom du har porten låst.
så, bättre kan dom.
Men va konstigt att de inte ringer innan, för mig har jag alltid fått ett samtal innan de levererar och då har jag aldrig ens begärt det
Beställde från .com
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Är det zooplus.se eller något annat land? När jag beställde från .dk tog Schenker över när paketet kom till Sverige, men de hade inte heller fått med telefonnumret så det var tur att jag ringde till dom, så kunde hon be om det. Jag har också låst dörr i hyreshuset och ingen portkod eller porttelefon, dvs man måste ringa mig för att komma in, och hur svårt ska det vara?

Mvh Stephanie 

Jag känner i det där. Min bur jag beställde 2011 i från ett företag i sverige. Hamnade 2.5 mil bort . Och jag har inget körkort. 2 utkörningar tog det för mig o få buren. Pga att dom inte ringde nr jag angav.

Är ju oftast inte zooplus fel utan firman som tar över i Sverige. Har två gånger fått besked att jag inte varit hemma när Schenker kommit fastän jag varit hemma hela dagen. Även att de sagt att de ringt, men jag har inga missade samtal.
Schenker och DHl verkar göra lite som de själva vill. När jag beställt från andra som använt Posten som utlämningsbud så har jag aldrig haft några problem. Då har jag t.om fått paketet uppburet för mina tre trappor, påringd dörr.
Som jag har fattat det så är det DPD som kör ut, och att det är zooplus som varit slarviga med att ge mitt nummer…
Att tillägga så beställde jag från .se eftersom jag inte orkade med danskan och behöva använda valutaomvandlare, men jag vet att de flesta har bättre erfarenheter av Schenker…
Eller om det nu är posten som haft hand om detta vet jag inte, vet att DPD och Posten varit inblandade i varje fall
Jag har också varit med om det där, och det slutade med att jag fick betala 500:- extra för hemkörning… Efter det fyller jag alltid i telefonnummer och portkod på samma rad som gatuadressen, eftersom de uppgifterna annars inte kommer med på det där klistermärket.
#9 …Men vad i! Då är det billigare att jag tar en taxi till närmaste djuraffär/där man hämtar paket!