Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1389 ggr
[Winterrat]
0

Blue råttor?

Hej! Har någon blue råttor till salu? Nu eller senare, februari/mars En tjej, helst tecknad (typ husky eller AMBK.) Ålder 5v-5 månader, Skriv här eller PMa mig isåfall :)

[Winterrat]
0

Putt

Ratlings
0

Jag kommer få en kull med blue 2013, exakt när är dock inte bestämt än. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Zakaraa
3

Bara nyfiken, varför vill du ha en husky när du söker en speciell färg? En husky bleks ju så färgen kommer ju inte synas då oavsett? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lancia
3

#3, en husky bleker inte. En roan bleker däremot en husky,

Husky är teckningen, roan är blekgenen. En husky behöver inte vara roan.

Cederin
2

Dock finns väl inte husky i annat än roan? Iallafall inte i Sverige?

Medarbetare på Naglar och Hår

Lancia
3

Husky finns upptagen i standard i SRS, men är en väldigt ovanlig variant i Sverige utan roan. Roans bedöms under OS.

Husky (hu) Råttan ska ha en symmetrisk bläs som avslutas strax innan eller mellan öronen. Ryggfärgen ska vara av en standard variant och börja vid armhålans höjd och fortsätta ner till svansroten. Färgens kantlinje ska vara jämn och färgen ska vara symmetriskt fördelad. Svansen ska inte vara färgad. Färgen vid svansroten kan blekas så mycket att pälsen blir helt vit där vid vuxen ålder. Magfärg vit. Råttans vita områden ska vara rena och utan skiftningar eller fläckar. Ögonfärgen varierar beroende på pälsfärgen.

Zakaraa
2

Okej, jag har aldrig hört att det finns husky råttor i sverige utan oran genen, därför mitt inlägg. Trodde att en svensk husky alltid är roan.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lancia
1

SRS ordförande Daniel har minst en husky, svenskfödd.

Katoz
0

Jag har en hona på parning hos Verra nu, hoppas allt går bra och då finns stor möjlighet till blue, dom kommer även vara tecknade, men det kommer bli då capped, variegated. Kan även dyka upp dalmatain och patched. Är du intresserad så skicka gärna mail, sällan inne. Katoz@live.se

Katoz

[Kaptenrosa]
0

Jag har en helfärgad blå hona, hon är 2 veckor nu :)

zickan
1

#6 ne alla dannes husky är blekta. Dvs roan

Husky, blazed och svensk ambk med bläs är väl samma sak med olika namn beroende på land?

Andra länder har ju inte ambk. De kallar sina ambk och eubk bara för berkshire. Så de använder husky samt blazed där vi mer sätter ambk. Eller?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hus-musen
1

Ja en råtta med teckningen husky som inte bleks kallar vi för ambk, en del kallar dem blazed, badger, blazed bershire, husky osv beroende på land.

Qui dormit, non peccat