Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 492 ggr
RåttanElin
0

Bråk och tjafs :(

Mår inte så bra nu, Mina råttor,Kickan och Strumpan bråkar jättemycket. Hela tiden. Strumpan (löper?) så hon blir jätte stimmig och hoppar på Kickan bakifrån(det ser nästan ut som hon parar sig med Kickan) Och lämmnar henne aldrig ifred, Kickan blir jätte förbannad på Strumpan och börjar bråka med henne. Detta har hållit på i några dagar nu fast det var värst i tisdags. Man hör skrik och pip från buren och dunsningar Förvånad

De är ca 10 månader gammla. Inga skador änTyst

Men de vill inte vara med varran. Specellt inte Kickan,Så fort Strumpan är i tröjan samtidigt som hon vill hon hoppa upp på axeln eller sitta utanpå tröjan.

I tisdags fick jag sära på dem på kvällen för Kickan alldrig fick vara ifred och hon var jättesur på Strumpan. Fast när de är jätetrötta så ser jag dom bland ingosade i sitt lilla hus eller i en hängmatta ,tillsammans.

De har alltid varit vänner och alldrig bråkat förr. Det är så jobbigt att höra höga pip och skrik från buren hela tidenRynkar på näsan

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

RåttanElin
0

Snälla; Någon Kunnig här på Rif som kan veta vad som faktiskt föregår här hemma. Tycker det är jätte jobbigt med skrik och pip hela tiden!Gråter

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Zolah
0

http://rattor.ifokus.se/discussions/50e71b5ed4ebea4fb501a859-jagar-dem?discussions-2

För att jag är lite lat, så länkar jag dig till den här tråden. Det kan vara precis samma sak där som här, dom fixar rangen.

och så länge det inte blir blodvite så behöver du inte oroa dig, håll bara ett öga på dem.

Honor rider ofta varandra för att hjälpa varandra, för att bli kvitt lite frustration då dom inte kan para sig med nån hanne. ( iafl så jag fått det förklarat för mig ) och om det är som du tror att det är att det är pga löpen hon gär så bör ju det sluta efter ett tag.