Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 461 ggr
kolpa
0

Fått min ambk/aguoti råttis!!

Nu har jag äntligen fått min lilla hane efter att ha köpt fått fel när man skulle köpa 2 hanar och fick en hona och en hane:) December (tjejen) har fått ett nytt hem:) Och Tudor har fått en kompis=)

Som förmodligen kommer heta Timon, Elvin eller Bambi:)

Tudor och Timon.

Tudor och Elvin.

Tudor och Bambi.

Vad låter bäst av dessa tre namn som ska passa med Tudor:)

UrchinFamiljen
1

Tudor och Timon! Tycker Timon är ett otroligt gulligt namn! :D

♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

ceccie
0

Timon är ett bra namn.

Zakaraa
0

Tudor och Timon blev så ansträndande att säga men butte man plats på dem så blev det genast bättre. Timon och Tudor Kyss

Bambi kommer jag, tyvär, alltid förknippa med någon av det kvinliga könet (vet inte varför, jag vet att DisneyBabmi är av hankön så ni behöver inte tala om för mig att det är ett killnamn :P) så även om det är ett otroligt fint namn har jag svårt att se det på en hane då är Timon bästa kandidaten :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

loiiizz
0

Jag tycker också att bambi låter kvinnligt haha!

kolpa
0

1: Jag är oxå inne på det istället för de 2 andra namnen :)

#2 Tack:)

kolpa
0

#3 ja det kanske det är Timon och Tudor låter nog bättre:) Jo jag vet alla som jag känner tycker oxå att det låter som ett tjej namn, haha, men det är ju faktiskt en pojke:)

kolpa
0

#4 haha jo de låter så gulligt satt det låter som ett tjejnamn, sen slutar det på i då låter det ännu men tjejigt, som t ex Bambu låter iaf lite mer som en kille:)

Men jag tycker ju Bambi är så sött :(

Zakaraa
0

#6 Jo jag vet att det är ett killnamn (skrev det även)
Men vem är det som säger att man inte kan döpa en kille med ett "tjejnamn" och vise versa :)

Hade en tjej som hette Seven, vilket låter mer hane, men spelar det så stor roll? :) Huvudsaken är ju att man tycker att namnet passar och att det är lätt att använda (och att djuret lystrar till det)
Så vill du döpa honom till Bambi så Gör det! Även om det låter som ett tjejnamn :) Det är ett fint namn oavsett ^^

Kommer kanske ha en Bambi i framtiden jag med om rätt individ kommer (men då blir det en hona då jag endast har honor xD)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kolpa
0

#8 Jo visst får man ha vad man vill, t ex December som jag köpte som "hane" då döpte jag ju honom till December som en kille men när jag fick reda på att det va en tjej kom jag ju på att det passar som tjejnamn också det är ju inte så att jag byter direkt bara för att det var en tjej, nu har jag ju ioförsig lämnat henne men…  Haha gör så:)

Saknar henne:(