Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 650 ggr
jinawah
0

LÖSI MAGEN HJÄLP!!!

Mina 2 8veckors tjejer har blivit lösa i magen. Missade dock igår att ge dom färskmat. Bajset är bruna pölar, de bajsar inte heller i toaletten utan på mattan. Vad ska jag ge dom? Läste att man ska ge ris och morotspuré? Stämmer det?

Gott nytt år iallafall!

jinawah
0

MÅSTE VERKLIGEN HA HJÄLP NU!!

MSkalleberg
0

Blåbär (läste att de ska vara torkade/kokta för att inte fungera som laxeringsmedel istället), blåbärspuré, banan, fiberrik mat och ris kommer jag ihåg att jag gav mina småttingar.

Små råttor blir lätt dåliga i magen, speciellt om de nyligen har flyttat hem till dig.

jinawah
0

Nyligen och nyligen kan jag inte kalla de. Har haft de sen de var 5veckor oh 2 dagar. Men jag gjorde ris och rev morot. Så nu får vi se vad som händer. Kan berätta sen hur de går :)

[Glimmersråttor]
1

Man bör inte ge fiberrik mat när man är lös i magen. Mer fibrer ger lösare mage, så mindre fibrer ska det vara istället.

Ge t.ex. vitt bröd och vitt ris.

Ej fullkornsprodukter och ej grönsaker när de är lösa i magen.

ylva00
0

Köpte du dem från en uppfödare eller på zoo? Om de är köpta på zoo kan de vara att de inte fått färskmat förut, men jag antar att de är från en uppfödare eftersom du vet exakt ålder.

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

jinawah
0

#5 verkligen inte från en djuraffär! Aldrig!!! De var från en privatperson, men de kanske ändå inte fått det. Men de är nu på sista tiden det blivit annorlunda bajs