Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 802 ggr
UrchinFamiljen
0

Hur städa furet tower?

Jag vart lite intresserad av att köpa en furet tower men hur städar man bottnarna? Liksom är buren delad i två eller? :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

hus-musen
0

Antingen plockar man isär buren eller så öppnar man en sida/luckan och lyfter ut skräpet, dammsuger bort dammet som är kvar och torkar ur den med en fuktig trasa Glad

Qui dormit, non peccat

UrchinFamiljen
0

Jaha, ja, för min mamma tyckte inte att jag skulle skaffa en sån för den verkade så jobbig att städa. Så isf funderar jag på att skaffa bara en del av furet tower buren! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Zakaraa
0

en FT är riktigt enkel att städa, extremt lätt att plocka isär och de flesta får in hela överkroppen genom luckan så det är enkelt.
Går även att bara plocka bort ena gallersidan för ännu enklare städning.

En halv FT heter Furet XL :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

UrchinFamiljen
0

Oj, ja det ska jag säga till min mamma! :)

Ja, jag kom inte på vad den hette.. :P

Zakaraa
0

Jag gillade min FT, förutom att jag hade problem med hyllplanen då jag har problem med fingrar och rygg :P men även då råttorna jag hade på den tiden tuggade sönder bottnen så nu kör jag endast på helplåt men för ickegnagande råttor är FT riktigt bra, billig och lätt :)

UrchinFamiljen
0

Jaa, jag har en bur där råttorna går på galler men jag gillar inte den buren så mycket eftersom den har inga kanter direkt så bottenspånet åker ner på golvet. Får sopa upp spån varje dag.. :/ Är väldigt sugen på att köpa en furet tower eller furet XL! :)

UrchinFamiljen
0

#7 Hahah :D

Zakaraa
0

#7 jag har Två ;D