Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 744 ggr
Garm
0

Vilken färg är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite svårt att säga vad mina ena råtta hade för färg. Jag är inte så bra på de där med färger. Vore kul att veta.

Hoppas bilderna duger, jag har tyvärr inga andra.

chade
0

jag har tyvärr ingen aning, men han var riktigt riktigt fin! Glad

Små stjärnor lyser också i mörkret.

UrchinFamiljen
0

En fawn kanske? Jag vet inte, jag är inte så bra på färger och teckningar… Bara en gissning :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Garm
0

#1 Tack Glad

#2 Mjo, jag satt och jämförde bilder på fawn och det skulle ju kunna vara det. Tycker det är svårt det här med att bedöma fäger korrekt

UrchinFamiljen
0

#3 Aah, det tycker jag med! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Zakaraa
0

Set ut att kunna vara en hooded, färg kan jag tyvärr inte hjälpa då ljusa färger är omöjliga för mig att se. När h*n dessutom var rex (dubbelrex?) blev det ännu svårare :P På rexar är färgerna ofta lite annorlunda än på släta just pga. pälsen

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

UrchinFamiljen
0

Glömde skriva att det är en jättesöt rådis du har! ^^

Garm
0

#5 Det syntes tydligt när han var bebis att han var någon form av hooded, men det på sidorna, magen och benen "gick ihop" med den lite mörkare färgen, som ljusnade med tiden.

#6 Tack Glad

Alenzi
0

Är inte jättebra på färger, men för skojs skull gissar jag på fawn med tanke på pälsens färg och hur mörka ögonen ser ut att vara :)

Zakaraa
0

#7 du har ingen bebisbild på honom?
Kanske kan vara enklare att se när han var ung :) Brukar vara det :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Grodan
0

Fawn skulle jag också säga. Förmodligen lite flera gener inblandade som gör att färgen är lite ljus. Ev kraftigt silvrerad också, vilket kan tyda på att Mink är inblandad.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Garm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Efter intensivt letande hittade jag några gamla mobilbilder på honom! Slängde väldigt snabbt ihop bilderna. Det som är avhugget beror på att han smet ut bild.

De längst till vänster är någon vecka efter att jag fått hem honom, de till höger är efter ytterligare ett par veckor. Han var lite pälslös när jag fick hem honom, men det växte på sig.

Garm
0

#10  Alltså är kullen han kom från ett riktigt hopkok, med andra ord? Hur det funkar med färger är mycket intressant