Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 891 ggr
kolpa
0

Någon som har bra tips?Någon som har tips?

Hej nu är mina råttor bara bebisar och jag sak försöka f¨de att gå på toaletten, men varje gång jag är hos de eller när jag tar upp de så håller de sig, jag lägger allt i toalådan men de går vart de känner för det.

Någon som har något bra tips?

orats
0

Har de något speciellt hörn eller så där de går? prova isåfall att ställa toalådan där :)

Exxozzie
0

Med mina "små" råttor (som nu är vuxna) avgränsade jag toaområdet mer och mer. De bajsade överallt och jag ville ha mattor i botten med alspån som toalett.

Jag hade alspån i hela buren först för att de skulle veta att alspån=toa. Sedan ställde jag in toalådor med alspån och lade in mattorna. Det fungerade för mig. Men de måste vänja sig med toamaterialet först. :)

kolpa
0

#1 Jag har stallt toaletten i ett hörn:)

kolpa
0

#2 Jaha kanske ska testa bara de att jag har sand (chinchilla sand) i toalådan:)

Exxozzie
0

#4 Ja, då kanske det blir lite bökigare. ;)

kolpa
0

%5 aa okej ja det blir det:(

Exxozzie
0

Testa annars det som orats sa i inlägg #1.

Ställ toalådan där de bajsar mest eller flera stycken på de ställen de mest går på. Lägg i alla korvar som hamnar utanför. Lägg i lite av den gamla sanden i den nya lådan om du ska städa så att toalukten finns kvar.

kolpa
0

Jag provar men de går överallt och ingen stanna, jag lägger korvarna i toalådan men de hjälper inte:(

hus-musen
0

Små råttungar är ju sällan rumsrena före 3 månaders ålder, så du får helt enkelt fortsätta träna dem. Prova med kattsand eller annat material i toalådan, så fort  du ser att de måste gå så sätt dem i lådan och belöna dem när de bajsar där. Och ställ lådan där de bajsar mest, en del råttor är kinkiga med vart de sätter sig innan de vant sig vid lådan.Glad

Qui dormit, non peccat

kolpa
0

#9 ska försöka, är det verkligen bra med kattsand?

Denna kommentar har tagits bort.
hus-musen
0

#10 Ja kattsand är bra så länge den inte är klumpbildande och den ska vara parfymfri Glad

Qui dormit, non peccat

kolpa
0

#12 jaha det var det jag tänkte jag har klumpigt till våra katter, men jag provade sspån i hela och sen bara ta i toaletten:)

KastKatt
0

Lånar tråden snabbt (hoppas det är okej) mina pojkar har börjat gå på toaletten i en korg som sitter fast på gallret (längst in där man inte når) SAMTIDIGT som de går i toalådan. Går det att få dem att sluta med detta?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

kolpa
0

#14 dett är oke dock har jag inget bra tips på ditt inlägg:)

Kashii
0

#14, tror det finns ngn spray som gör att de antingen inte använder den som toa eller att det var att det inte luktar…Kommer dock inte ihåg exakt vad det var :S

KastKatt
0

#16 menar du Piss off eller liknande? de är för att ta bort kisslukt.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Kashii
0

kan ha varit den xD känner igen namnet iaf Oo