ensam råtta
En av mina råttor dog för några veckor sen. Man märker lite på min hane som är kvar att han känner sig ensam. Han är inte längre lika aktiv och så. Jag har börjat tänka att han förmodligen får det bättre om han får några kompisar igen. Så nu tänkte jag höra mig för om det finns någon som har plats för en till hane i sin flock? Så att han får sällskap igen och någon att dela livet med.
Åh vad sorgligt :/ Skulle gärna hjälpa, men jag har två honor.
Hur gammal är han?

Han är född v 35, 2010.
Var bor du?

Stockholm. Fast i utkanten åt Uppsala hållet.
Berätta gärna om honom
Om du ska annonsera honom för omplacering eller försäljning så får du ta en titt på annonsreglerna annars måste jag tyvärr låsa tråden.

Han är nyfiken & var alltid den aktiva av dem båda. Släthårig, toppörad, vet ej vad färgen kallas. Han har alltid varit den som kommit till en och utforskar allt. Däremot går han hellre runt & busar än att sitta i knät. Han gillar att sitta på axeln när man går omkring & pysslar hemma. Funkar super bra med andra råttor, hundar & katter.

Fyll i denna lista så gott du kan, annars kommer en admin att ta bort tråden :/
Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kön
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
- Om annonsen ska vara låst eller ej
Har du ej alla fakta så fyll endast i vet ej på dessa punkter.

Enligt annons reglerna måste jag ha detta med också: mammans & pappans namn: vet ej. Pris: hemmet är det viktigaste. Kontaktsätt: här på iFokus eller via mail: maliceangel@Hotmail.com. telefonnummer ges ut när jag anser att hemmet som personen erbjuder är ett alternativ. Såg inte riktigt det här som en annons till att börja med. Även om jag förstår att det egentligen är det.

Annonsen ska inte vara låst och han är inte reggad. Föräldrarnas vikt vet jag inte heller.
TS: Du måste ha mallen. Detta är för att medlemmar skall kunna se din annons och att den skall vara lättläst. Fyll i så gott du kan, du får en chans till.
Blev allt rätt TS? Kom allt med som det skulle admin? :-)
födelsedatum: Han är född v 35, 2010. (#3)
färg, teckning o hårlag: Släthårig, toppörad, vet ej vad färgen kallas. (#8)
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: En av mina råttor dog för några veckor sen. Man märker lite på min hane som är kvar att han känner sig ensam. Han är inte längre lika aktiv och så. Jag har börjat tänka att han förmodligen får det bättre om han får några kompisar igen. Så nu tänkte jag höra mig för om det finns någon som har plats för en till hane i sin flock? Så att han får sällskap igen och någon att dela livet med. (#0)
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han har alltid varit den som kommit till en och utforskar allt. Däremot går han hellre runt & busar än att sitta i knät. Han gillar att sitta på axeln när man går omkring & pysslar hemma. Funkar super bra med andra råttor, hundar & katter. (#8)
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Pris: Hemmet är det viktigaste(#10) Inte reggad
ort där råttan/råttorna finns: Stockholm. Fast i utkanten åt Uppsala hållet. (#5)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Kontaktsätt: här på iFokus eller via mail: maliceangel@Hotmail.com. telefonnummer ges ut när jag anser att hemmet som personen erbjuder är ett alternativ. (#10)
Om annonsen ska vara låst eller ej: Annonsen ska inte vara låst (#11)

# 13 oj tack! :-) jag är inne via mobilen och hade inte möjlighet att kopiera mallen. Har ingen dator som jag kunde göra det ifrån. Jätte snällt!
Annonsen godkänd

Putt

Åhh vad söt! Tyvärr har jag inte plats med fler råttor just nu :( Hoppas han hittar ett bra hem snart!
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!