Uppfödare black
Hej!
Jag har i flera års tid velat ha råttor, men då jag haft båda hamsteravel och kanin har det inte blivit riktigt av.
Nu har jag ingen kanin och har slutat med guldhamsteraveln.
Jag har nu bestämt mig för att jag vill skaffa råttor, inte precis nu men senare, kanske till sommaren?
Har haft rätt mycket kontakt med dessa fina små djur, min faster t.ex hittade två pojkar mitt ute i ingenstans mitt i vintern helt ensamma i en bur, de var jättesnälla och väldigt stora, samt så har min kompis haft råttor i flera år, och de är så söta när de sitter på ens axel, så gör ju inte hamstrarna direkt.. ;)
Jag har fallit för färgen black, så fina, speciellt rost!
Så nu undrar jag om det finns någon uppfödare här, inte allt så långt ifrån norrköping/östergötland som föder upp black och planerar att ta en kull senare, som jag då kan höra av mig till?
dessutom undrar jag, det går väl att ha två hanar ihop?
För det går ju oftast inte med möss till exempel.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag kommer få en hel del black framöver. Har dessutom en dräktig, aningen rostad black eubk hona här hemma nu som väntas ploppa nu på måndag/tisdag. Jag inriktar mig enbart på hälsa och temperament. Jag finns ju dock i Piteå, men som jag så många gånger sagt förut är transport sällan ett problem. Däremot finns det säkerligen någon annan uppfödare närmare dig… Mycket beror på vad du är ute efter i dina råttor.
Och ja, det går att ha två hanar ihop. Det går att ha många fler också, förutsatt att alla individer i flocken är helt friska mentalt… Frågar du mig ska det även gå att introducera två vuxna hanar för varandra utan att de i princip har ihjäl varandra. Många tycker annat.