Knastrande ljud?
Hej allihop! Min ena råtta brukar "knastra" med tänderna ibland när jag är med honom, dock mest när han är i buren. Jag tänkte bara höra om det är någon som har listat ut vad "knastrandet" med tänderna kan tänkas betyda? Är mest nyfiken på vad han "säger" :)
Råttor som knastrar med tänderna när de är lugna gör det för att de trivs.
Åhh det är ett underbart ljud, tycker jag =) Finns det nåt mysigare än när råttan börjar knastra när man gosar med den ? :))
Min Ichi brukar så fort tillfälle ges bryta sig ut ur buren nattetid och klättra upp i vår säng. Då (alltså kl 3 på natten) knastrar hon som en TOK! "Hej hussematte, vad duktig jag är som kom hit, inte sant? Gooosaaa!"
#3 .. Ååååå va gulligt :D
Jag tror råttor kan knastra när dom är arga/sura med.. Jag har en råtta som inte går ihop med mina andra råttor då han är aggresiv, förut när ja försökte sätta ihop honom med dom andra så burrade han upp sig och tuggade ofta tänder.. Sen en annan råtta ja har som är lite kaxig mot sina burkompisar brottar oftast ner dom å ruggar upp sig å knastrar..
Men det du pratar om är deffenitivt mysknaster ^^
#5 stämmer bra, de knastrar om de är arga med. Men det är en annan typ av knaster, inte lika mjukt som mysknastret.

mm det låter väldigt mysigt när dom sitter på axeln och knastrar myyyss
Vad roligt att höra att det knastrande ljudet kommer av välmående! I de festa fall iaf :P Sånt blir man ju nästan smickrad av :)
Tack ska ni ha!

haha okej då är de ett sånt knaster jag hörde förut då :P kunde inte fatta vad de va som lät :P:P haha

Jag har en knasig råtta som inte enbart knastrar utan "noppar" på mig med framtänderna när jag kliar honom. Han nästan dreglar så mkt han myser.. 

Vad roligt!

#11 så är min råtta också
De är så mysikt
fast ena min råtta dog han var bara 1 år
den anndra var jag tvungen att sälja då