Böjd svans, orsak?
Hej!
Min tös har en böj på sin svans, den böjer sig över ryggen liksom. När jag kikar runt efter orsaker här på nätet så står det enbart om hur springhjul påverkar svans/rygg. Nu är det så att varken jag eller den tidigare ägaren har haft springhjul till råttorna någonsin..så jag förstår inte den här böjen!
Den ligger inte på ryggen hela tiden, men ibland så slänger hon upp den.
Kan tillägga att det inte verkar orsaka problem för henne, hon ser inte ut att ha ont eller besväras av det.
Finns det någon förklaring på detta eller är det bara att acceptera mysteriet?
(Skulle någon kunne berätta teckningen på min tös? Jag är urusel på sådant!><..)
Har dessvärre ingen bra förklaring för svansen… Blev den så helt plötsligt? Om den inte är så hela tiden verkar det som att hon byggt upp för mycket muskler på ovansida svans som gör att hon blir "för stark" åt bara ena hållet, vilket orsakas av att hon helt enkelt fått felaktig motion, troligen i form av ett springhjul… Känner du förra ägaren bra? Däremot kan jag säga att hon med största säkerhet är en black husky roan :)
#1 Ja, det är ju den logiska förklaringen..kan de bygga muskler på det viset utan hjul tror du?
Jag känner förra ägaren bra, hon vet vad hon sysslar med och jag kan med säkerhet säga att hon inte har haft springhjul :) Jag frågade henne också om hon kanske hade någon aning men den har varit så sedan bebis.
Jag misstänkte det! :) Tack ska du ha :D