Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 777 ggr
saxxy
0

(S) Intresse koll..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hjälpte en person som hade två dumbo hanar på 9-10 månader och behövde sälja bort dem på grund av att hon börjat en skola och inte kunde ta med de och då fick de bo hos hennes bror undertiden de skulle få ett nytt hem.
Sen kontaktade jag henne för någon månad sen och nu när hon kontaktade tillbaka blev jag tveksam till att ta hand om de, men hade inte hjärta att säga nej för jag vet att hennes bror inte va den riktigt råttmänniskan.. Men nu har jag fått hem de två och de är överviktiga och ena är väldigt blyg och naffsar till lite när man försöker komma han nära. Vet att jag kan träna bort det men känner att jag inte riktigt har den tiden. Annars är han också väldigt nyfiken.

Thor

• födelsedatum - (9-10 månader)

• färg, teckning o hårlag Black Dumbo

• kön Hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning vet ej

• faderns namn, födelsedatum vet ej

• moderns namn, födelsedatum vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, Jag vill kolla om intresset finns först för de två bröderna men jag börjar blir väldigt förälskad i Thor och funderar på att behålla han om hans bror får ett hem.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, Jag har inte introducerat någon av de bröderna till min flock men tillsammans de två går det bra ihop, de sover äter och gör allt tillsammans. Thor är väldigt nyfiken och lugn och gillar att mysa/bli kliad.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb ej reg.
    Pris är inget viktigt, vill bara att de ska få ett bra hem och kunna känna sig trygga och få kontroll på sin vikt.

• ort där råttan/råttorna finns Eskilstuna

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt PM,
    Mail: sannasohlman@live.se eller så kan mitt nummer.

• Om annonsen ska vara låst eller ej låst ej

Heimdall

• födelsedatum - (9-10 månader)
  • färg, teckning o hårlag agouti Dumbo
  • kön Hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning vet ej
  • faderns namn, födelsedatum vet ej
  • moderns namn, födelsedatum vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, Jag vill kolla om intresset finns först för de två bröderna men jag börjar blir väldigt förälskad i Thor och funderar på att behålla han om hans bror får ett hem. Heimdall är jag lite tveksam på att ha kvar för jag inte har den tiden för att få han att inte vara så blyg/skygg.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, Jag har inte introducerat någon av de bröderna till min flock men tillsammans de två går det bra ihop, de sover äter och gör allt tillsammans. Heimdall är blygg/skygg och sitter gärna inte nära mig och kan naffsa lite lätt och man hastigt kommer med handen mot han. Men de får man självklart respektera!
    Annars kan han mysig och nyfiken.
  • **pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb ej reg.
    **Pris är inget viktigt, vill bara att de ska få ett bra hem och kunna känna sig trygga och få kontroll på sin vikt.
  • ort där råttan/råttorna finns Eskilstuna
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt PM, 
    Mail: sannasohlman@live.se eller så kan mitt nummer.
  • Om annonsen ska vara låst eller ej Lås ej

Heimdall på fotot

//Sanna Sohlman

Grodan
1

Tycker inte Heimdal ser överviktig ut. Vad väger han?

Jag anser att en normalt byggd hane bör väga runt 600-700 gram. De kan se runda ut runt 1 års ålder, men det behöver inte vara övervikt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

chade
1

Varför inte bara behålla båda? Går de bra ihop så tycker jag inte att du ska separera dem och bara behålla den andra. Den råtta som blir ensam hos dig kan bli deperimerad och må riktigt dåligt. Jag tycker att du antingen behåller båda, eller säljer båda tillsammans.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

saxxy
0

1# Ska väga de och kolla men man ser på de. Inte bilder, de är väldigt stora i kroppsbyggnaden men tycker de verkar ha lite mkt fett liksom. 2# Jo, jag vet. Just därför vill jag kolla om det finns någon som har tid och viljan att ta hand om dom och jobba med Heimdalls skygghet. Jag säljer båda men det tar verkligen nu när jag fäst mig så mycket med Thor.

//Sanna Sohlman

saxxy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Thor

//Sanna Sohlman

Grodan
0

#3 Men råttor har mycket hud och ska ha en hel del underhudsfett, de är byggda så…

De två bilderna här visar fullt normala råttor. Inte överviktiga.

Om du minns Balthasar, far till dina gryn från mig, så ligger han på gränsen för övervikt. Han väger ca 720 gram. Han ser tjock ut när han ligger still, men är väldigt lång… så när man känner efter och han sträcker på sig.. är det inte så mkt fett eg alls.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

saxxy
0

Jo, jag vet ju att de ska ha det. Men tycker ändå att de har lite extra. Kanske inte så mycket men iafl lite på Thor. De är väldigt mat glada och ger sig gärna på kolhydraterna först och tar grönsakerna efteråt efter ett tag ;)

//Sanna Sohlman

saxxy
2

Tråden kan låsas!
Jag har behåller killarna hos mig! :)

//Sanna Sohlman

Inlägget är låst för nya kommentarer