Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1256 ggr
Miniland
1

Bur till råtta

Hej,

Funderar på att köpa råttor. Därför undrar jag storlek på bur om man ska ha 2-3st? Jag vill ha så stor som möjligt som inte är alltför dyr. Jag har hittat några stycken, men då är det galler som golv på våningarna eller så är dom väldigt små Obestämd Därför vill jag helst köpa en tom stor bur som jag kan inreda själv med våningar och så. Funkar fågelbur? Vad ska jag tänka på när jag väljer bur? Så det inte blir fel galler eller liknande. Som sagt så funderar jag bara än så länge, men man måste ju vara bra förberedd innan man kan ta hem några råttor.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Cederin
0

En sak att tänka på som inte jag gjorde när jag köpte min första bur är galleravståndet. Helst ska det ligga runt 1 cm, kanske max runt 1,5. Ungar tar sig iallafall inte igenom 1 cm :)

Fågelburar funkar utmärkt!

Medarbetare på Naglar och Hår

chade
0

Hur mycket vill du lägga som max? Annars så har ju zooplus.dk rätt billiga och stora burar. jag köpte min furet XL där för ungefär 800 :) Den är rymlig och fin. Lite svårt att inreda längst in i buren då den är så djup, så man behöver egentligen dubelt så långa armar ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

KastKatt
0

Tips är att kolla blocket. Jag hittade en jättefågel bur för 500 kr. Dock måste den renoveras lite, men den kostar ca 4000 tusen ny så känner att det ändå var värt det.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Miniland
0

Tack så mycket för era svar! :)

Stämmer burräknaren på http://www.ratpower.se/?page_id=88 ?
Jag har tagit enligt L80 sen 6dm2.

#2 ,Hade tänkt mig en bur för 900-1400kr. Den på zooplus.dk såg rymlig ut och till bra pris. Var det snabb leveranstid?

Ska kolla på blocket oxå, men vill helst slippa behöva åka långt.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

chade
0

Jag tror det tog lite mindre än en vecka för mig, vet någon som fick sin redan efter tre dagar och vissa har fått vänta rätt länge. men för det mesta så går det snabbt :)

ja den burräknaren stämmer :) men man ska ju helst ta den det står rekommenderas på!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

orats
0

Jag beställde min på en onsdag från zooplus.dkoch fick den nästa vecka på torsdagen, hemlevererad till dörren :)

Twisted_T
0

Vart bor du? :) Kommer att sälja min voljär som är i stort sätt ny, från Zooplus.dk :) Har haft 3 råttor i den men säljer de med pga. andningsbesvär.

(Råttorna har jag redan hittat nya hem åt och de flyttar i veckan)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Boppan06
0

Jag köpte just en jättebra från Kattlycka. De har voljärer och också såna som är för små för fåglar men stora och bra för råttor. Det följer med ett galler för botten, men det behöver man inte sätta dit. Se på "Fågel 4" t ex.

Xristina
0

Finns det någon som har eller känner någon som har Furret Tower from Zooplus.dk?

Då menar jag den här.

Jag funderar på att köpa den, då jag nog gärna vill ha fler än två råttor, så lite feedback är uppskattat Glad

regskylt
0

#9 vi är många här inne som har en furet tower. De är jättebra tycker jag, rymliga och lätta att ta isär och bygga ihop vid rengörning (tycker jag)
Billig är den också om man jämför med priserna på svenska sidor.

Xristina
0

Jaa. Jag tycker nog den ser bra ut, och enligt Ratpower får man ha upp till 17 råttor i den (säger inte att jag ska ha så många, haha, men det är bra i och med att jag snaart har två kullar med ungar som behöver plats.)

regskylt
0

#11 jag har 10 honor i min furet tower och det är precis "lagom" tycker jag. Rekomenderar som sagt buren starkt :)

Xristina
0

Ja jag ska nog ta och skaffa det. Helst innan ungarna hinner bli 4 veckor, så jag kan sära på dem i tid :)