Akut hjälp!
Upptäckte idag att Sobrils gamla sår verkar ha gått upp. Hon opererades för ungefär en månad sedan, och det har sett bra ut, kanske känts lite spänt på vissa ställen.
Idag märker vi att det är ett sår precis där stygnen är. Hon och en till hona var även upprörda på varandra en stund innan vi hittade såret. Var inga jättehöga vrål eller något, och de har inte bråkat tidigare.
Tror ni det kan vara ett bett, eller kan stygn gå upp efter några veckor?
Det ser inte jätteallvarligt ut, men jag är väldigt orolig att det är ett bett, då jag inte vet hur jag ska göra med hela flocken då. Blir orolig att det ska bli fler bett liksom…
Sobril får just nu bo i en egen bur, så att inte såret ska bli värre.
Ska försöka fota såret.
Hon är pigg och alert iaf.
Det låter ju lite konstigt att ett stygn skulle gått upp, för det var ju så pass länge sedan,och råttor har ju ganska bra läkekött. Förlåt för att jag inte tillkom med något.. Har ingen aning om vad det kan vara.. :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jo men det är det vi tänker också.

Tvätta med koksalt och håll henne sedan på någorlunda ren yta. (Rent i buren, se till att inte ha strö eller nåt annat smått som kan ta sig in i såret.) Det där kommer att dra ihop sig själv och bilda en skorpa.
Tack!
Hon sitter i en sjukbur med borris-mattor. Det var lite tur att vi fick en värmedyna i julklapp, så hon slipper bli kall.