Vladimir är borta.
Nu har det snart gått en vecka sen jag var tvungen säga hejdå till min fina gubbe Vladimir. I måndags avlivades han pga en tumör som växt sej stor i hans mage.
Han var en speciell råtta: ängslig& skygg. Då det har varit mycket arbete& tagit lång tid med att vinna hans tillit& att få honom att känna sej trygg, kändes varje litet steg framåt som något stort& värdefullt. Jag var så glad över hans framsteg nu på senaste tiden då han myste i tröjan& då han slappnade av& knastrande lät sej strykas på ryggen& klias i nacken en stund.
Vladimir hade två stora intressen; äta& dega, -det sistnämnda gärna ihop med sin bror Nikolai. Han gillade också att gå omkring på mattes rygg, samt var en hejare på att riva tidningspapper& inreda en tråkig låda till en riktig myskoja.
Vlad var silvrerad blue. Han hade ett så sött ansikte, med stora ögon& lite förvånat ansiktsuttryck. Han var stor& tyvärr för tjock, men trots det en stilig kille, som oftast också blev bra på foto.
Han blev 1 år& 1& 1/2 månad& jag är ledsen han försvann redan. Trots att han aldrig gjorde något väsen av sej har han lämnat ett tomrum.
Hejdå Vlad, min söta gris. Hoppas du har det bra nu& att vi träffas igen en dag.

Sussa sött fina Vlad! Det är så hemskt när dom tas i från oss alldeles för tidigt :/
Men nej, så tidigt också :( Så himla söt!
Vilken tur att han hamnade hos dig som hade sånt tålamod med hans blyghet och skygghet. Han är säkert evigt tacksam för det :) Han ser ut att ha levt som en liten kung. Även om livet för vissa blir kort så är då det viktigaste att de fått ut så mycket som möjligt under den lilla tiden dem varit här, tänk så :)
R.I.P vackra Vladimir. Hälsa till Nike och alla andra råttor där uppe. Beklagar sorgen!!
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Beklagar sorgen.
RIP Vladimir
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Sov gott Vlad <3
Beklagar sorgen Elin. Vlad hade det bra hos dig, och fick leva lyxliv :)
Vila i frid.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Tack så mycket snälla Ni.
beklagar :(
Beklagar… Han såg ut att vara en alldeles underbar pojk.
Beklag rip söta lilla råtta
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
Tack Alla.
Usch så hemskt.
Beklagar sorgen.
RIP Vlad <3
Blev helt tårögd av att läsa din fina text.
// I like beeing a mess, that´s who I am.
#12 Tack.
Nej men usch elinisa, jag beklagar verkligen.
#14 Tack.
Beklagar sorgen.
#16 Tack.
Beklagar sorgen!
Men vilket fint kollage du gjort till minne av honom. :)<3
#18 Tack.
Jo, det hinner ju bli några foton under tiden man har dem.. Känns lite som nåt slags bearbetande också sitta& knåpa ihop minnestråd. :-)