Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1261 ggr
Annisen
0

Ni med voljärer!!

Kan inte alla ni som har voljärer till era råttor lägga in en bild på den? Jag köpte nämligen en voljär nyligt men jag tycker den är så svår att inreda när jag är van att ha bredar men lägre burar. Innan hade de en som var 100 lång och 82 eller 84 hög. Då hade man ju massa takyta att fästa grejjor i men i den här voljären är det ett lock till tak och jag kan alltså bara fästa saker i väggarna. Så… TIPS tack *ler*

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har du bild på den?:) vet inte om min är en riktig voljär, vad räknas som voljär? aja bild på min :)

onyxea
0

Mitt bästa tips är att fästa allt i buren så att det enkelt kan flyttas, och tas ut, jag använder karbinhakar och brukar sätta öljetter i hängmattor mm för att öka livslängden.

bra att ha om man vill kunna hänga saker mitt i buren är "papegoj-pinnar" som man spänner mellan sidorna, man kan även göra egna av elrör (finns att köpa på byggvaruhus)

Använd inte snören och remmar i tyg eller läder satsa på att köpa tunna metallkedjor istället, dyrare i inköp billigare i längden.

onyxea
0

En bild till…

jess13
0

här är min bur!

jess13
0

en till bild

CamillaS
0

vad räknas som voljär?

Story
0

# 2  (onyxea)

Kan du berätta var du fått tag på de "vågiga" metallstegarna/broarna. Har inte lyckats hitta något liknande i någon av de lokala djuraffärerna. Jag har en känsla av att de skulle kunna bli mycket populära hos mina (ap-) råttor.

Story
0

# 2  (onyxea)

Kan du berätta var du fått tag på de "vågiga" metallstegarna/broarna. Har inte lyckats hitta något liknande i någon av de lokala djuraffärerna. Jag har en känsla av att de skulle kunna bli mycket populära hos mina (ap-) råttor.

cosmonita
0

Jag har två identiska (sånär som på interiören) voljärer till mina honor och hanar. Rejäla saker nästan från golv till tak. Rummet de står i är ganska litet så när jag backar så långt det går och fotar ser det ut såhär:

cosmonita
0

Här är närbild på honornas

cosmonita
0