Hjälp 2 råttnamn!
Hej nu behöver jag verkligen hjälp jag har fixat allt men vet inte vad de ska heta? Skaffar mina små bebisar inom 2 veckor och jag vill jätte gärna ha så många tips som möjligt till 2 hanar =)
Personligen väljer jag namn som de har i stamtavlan. Liknande eller förkortat beroende på vad de heter.
Köper jag stamtavlefria råttor så väljer jag namn som passar deras personlighet. Har ex. en hona här hemma som heter Feila vilket betyder Blyg på isländska.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Bambi är supersött :)
Eller Hamlinton och Loke :)
#1 Aaa smart där jag vet inte om jag ska köpa av uppfödare eller djuraffär än där kanske du också vet vad tycker du är bäst? =)
#2 BAMBI har varit ett namn jag funderat på jättelänge faktiskt=)
Djuraffär är stort nej nej. Att stödja grossistaveln är inte bra alls, för något alls förutom grossisterna själva.
Sök upp en uppfödare istället
Ta en titt på "Vanliga råttfrågor" mycket användbar info framför allt för nya råttägare.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det vet du när du ser dom.
Jag hade bestämt namn till mina men när jag såg dom så kändes namnen så fel så dom fick några heeelt andra =)
Det ska kännas rätt, o det kommer när du har dom i handen och ser på dom <3
// I like beeing a mess, that´s who I am.
#5 okej jag får försöka hitta uppfödare =)
#6 aa jag vet men jag vill gärna ha 2 namn bestämt endå men om de inte ser ut som de namnen jag bestämt så byter jag först ville jag verkligen ha Philemon och Linton, sen villa jag verkligen ha Linton och Legolas men nu vill jag inte alls ha de namnen vill ha namn jag kommer tycka om hela tiden :(
Här är några förslag som jag kommer på till små pojkar Lillebror, rebus , lego, tofft, Sune , bastian,ruben,twix, neo, Ha nu kom ja int på nå fler men hoppas det gav dig lite inspiration. :)
£9 Rebus låter väldigt fint, Lego har jag lite varit inne på när jag tänkte på Legolas… Tack för tipset på Rebus=)
Har idetorka just nu, men kan hjälpa till lite på traven med några namn jag haft tidigare:
Tolón och Silas
Puzzle och Yatzy
Mattias och Kolgrim (Sagan om isfolket)
Trollmåne och Vinterstorm (också sagan om isfolket faktiskt, fast efter böckerna iställer för karaktärerna)
Kairo och Tokyo (flyttade hem till mig våren 2011)
Rasmus och William
Torsen, Morgan och Melker (döpta av uppfödare)
Ivar och Gorm (också döpta av uppfödare, efter IKEA-möbler)
Paul och Jimi (kändisar)
Bus och Mus (mina första muspojkar)
(Black) Jack och (Black) Prince
Annars brukar jag vara bra på att komma på namn som passar färgen eller karaktären, eller möjligen tidpunkten djuren är köpta. Fick t.ex. hem 2 råttflickor nyligen som självklart fick heta Y2K och Elenin (Maya kom inte på fråga…) Så om du inte kommer på något själv när du träffat/köpt dom kan du ju posta bilder här.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#11 Ja eller hur, Prince är jättefint!Jack heter min bror haha annars hade jag tagit det=)
Jag kommer lägga upp bilder på dem när jag får dem självklart!