Köpes: Liten mindre gnagarbur/fågelbur!
Jag har letat länge och väl nu efter en bur som min Lumi kan bo i tills det kanske är dags att ploppa ungar men det finns verkligen ingen i Värmland eller Västerås som säljer eller ens svarar på mail.
Den behöver inte vara speciellt hög och gärna inte jätte dyr :)
Jag har en liten hamsterbur som jag vill bli av med. Men vet inte om den är laglig ens för en råtta. Måtten är i alla fall 46x29x58cm.
Bor i Eskilstuna.
Hm okie, den kanske är lite för liten då :/
Verkar saknas några centimeter, ja.
Måtten ska minst vara 30 och 60 (kollade precis på burräknaren).
Det finns jue en perfekt "bebisbur" en sån med bara galler upp till , en sån hade varit nice men dom är tydligen rätt dyra och det blir svårt så nära till jul :/
Duna, heter de.
Åhja, jag kör på en duna multi och den blir en perfekt bebisbur. Kolla på blocket, finns garanterat någon i ditt område som säljer en! Jag hade tur och fick min för 150:-, och så fick jag en transportbur på köpet! :)
Oj, va det var väldigt mkt bur, sånt flyt har jag aldrig XD
Det börjar närma sig och det finns verkligen ingenting i närheten :/
Genomskinliga plastlådor med lock funkar jättebra som bebisburar! Du får förstås borra lufthål och hål för vattenflaska och så. På Ikea finns SAMLA-serien, det är många som har dessa lådor som smådjursburar. Men många butiker har liknande lådor. Vet att Coop har sålt förr iaf för billig peng och jag har läst att folk hittat passande lådor på Rusta och sådana affärer. Titta runt lite så hittar du säkert!