Vila i frid min knasterhane :(
Vila i frid finaste kingston bara 1 år gammal. Men vi gjorde allt vi kunde
<3 
Beklagar :(
Han och Panya får slå följe över regnbågen så även hon lämnade oss idag <'3
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jo, kanske borde berätta varför han dog :(
Men det vet vi inte riktigt. Allt började med att han slutade äta med hjälp av sina tassar. han blev sedan slö. Veterinären trode att det var något virus han fått i kroppen och att han var förkyld så vi behandlade honnom med antibiotika i 1 vecka. Detta hjälpte inte och han blev allt sämre ooch sämre. Han började sedan släpa med bakbenen. Vi åkte till veterinären igen och dem trode att inflamtionen hade satt sig på banssinnet, så vi kom hem med antiinflamatorisk medicin som vi skulle behandla med i ca 10 dagar. Han blev allt sämre och medicinen hjälpe inte. Han kunde inte längre gå, han låg ensamm i ett hörn i buren och pep till ibland. Det var otroligt jobbigt att se honom lida och vi tog det tunga besutet att låta vr bara 1 åriga lilla knasterhane få somna in
<3
Någon som vet vad han kan ha varigt för sjuk+ och har någon varigt med om liknande??
Beklagar
Det är så jobbigt när man försöker göra allt& råttan blir bara sämre.. Ni gjorde iaf vad ni kunde, -mer kan man inte. Så synd det inte gick vägen. :-( Beklagar sorgen.

Usch så tragiskt. :( Det enda jag varit med om som gett råttorna dylikt beteende (inte röra på sig, inte kunna använda baktassarna så bra) är ju ren och skär ålder. Vad jag förstått (men kan ha fel!) så beror det på förslitningar i ryggraden (typ artros) som ger både värk och problem med musklerna. Men det brukar ju inte komma så tidigt som vid 1 års ålder!! :( Alldeles för tidigt för en råttis att gå bort då…. Beklagar så hemskt mycket. Ni gjort allt ni kunde!
beklagar :(