Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1041 ggr
[1UpShroomish]
0

Blir så förbannad

.. när jag ser sådana här förbannade annonser!

http://www.blocket.se/ostergotland/Rattor_i_ALLA_storlekar_44463466.htm?aw=1

[1UpShroomish]
2

Tycker för övrigt att det har tagits bort för många grupper här på iFokus, det var mkt bättre innan.

RåttanElin
0

meh vad ……..DUMT!!!

helt okunniga personer!!

ja dom där kommer troligtvis bli ormmat!Gråter

BLIR SÅ ARG!!!

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

[Ratass]
2

Mer eller mindre alla annonser på blocket är upplagda av idioter som inte vet något.. Kolalr inte där längre man blir bara för trött på mänskligheten.

ceccie
0

Usch, man blir förbannad. Kommer fler hela tiden. Prata om mass production.

Zakaraa
0

"jag har från 1 månad gamla till bara några dagar gamla"
kan råttor åldras baklänges? (sorry jag kunde bara inte låta bli att se komiken i det där..)

Jag skulle gissa på att om de säljs som foder så säljs de då levande, hur är det med försäljning av levande föda? Att mata med levande föda är ju enligt lagen förbjudet men hur är det med Försäljningen?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chexxx
0

FYFAN vilken idiot!!! Det värsta var ju..; " Det kommer nya hela tiden:)"

deeremf
0

Låter så dumt att hon måste vara ett troll.

Fjordell
0

Man blir…. Äcklad.

mikeiko
0

#1 Det är inte klart än :)

Ruzin
0

Såg annonsen förut och tänkte göra en tråd. Men herre Gud Idiotmänniska Blir bara så jävla förbannad

Gahich
0

Såg också den annonsen.. Första reaktionen blir att man vill hjälpa de små råttorna, men om hon föder upp som reptilmat kommer hon nog inte sluta bara för att hon blir av med några råttor. #1 tycker också kategorierna var bättre förut, hittar ingenting längre…

Smullis
0

Usch och fy!! :( Ser ganska ostädat ut på sista bilden också..

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Gahich
0

Personen har två vuxna honor och hanar som hon avlar på åt sin syster som har en orm. Men hon har fått "för många" ungar eftersom inte ormen äter så mycket/ ofta…. Usch…

[[Mellebelle]]
0

får bara ont i magen av att se sånt här..hemskt

chelona
2

Blev tvungen att kolla in resten av blockets gnagaravdelning. Sjukt vad många råttungar det finns på blocket just nu ändå(kaninungarna är flest dock) och alla är leveransklara veckan efter jul, som om det var planerat. Väldigt få med vettig beskrivning på vad det är de säljer(oavsett om det är kanin eller råtta), väldigt få verkar ha koll på färger etc, och då får jag väldigt fort fördomar om deras kunskapsnivå, vilket i sin tur får mig att fundera över varför de råttungarna kom till världen.

Jag blir lite mörkrädd ibland. Men sedan tänker jag att ibland kanske det varit en tjuvparning och den stackars människan inte vet vad den ska göra.

Sedan kommer det en "Julklappstips: Råttunge!"-annons, och då vill jag tvångssterilisera människor eftersom sådan ansvarslöshet säkert är genetiskt och inget vi vill ha i våran mänskliga genetik. Nä men jag är arg. Ignorera mig.

💣

regskylt
0

Allså har inte den där blocket-annonsen ändrats? Jag såg den ganska omgående då den las upp då jag kollar råttor på blocket dagligen och bor själv i östergötland. Nu står det att honorna endast fått "en kull var och kommer säkerligen att förbli så" (inte ordagrant citerat) förr stod det väl "kommer nya hela tiden"…?

Zakaraa
0

#16 Jo det stod något om att det kommer fler hela tiden..
Nu är ju även foder-texten borta samt priserna på dem så annonsen är totaländrad. Troligtvis för hon fick mycket kritik skulle jag tro.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

deeremf
0

#16 jo du har rätt där,  hon har ändrat den.

regskylt
0

#17 #18 säger bara en sak, ursäkta språket.. Vilken J***a S**n……..

Fridborg
0

Med tanke på hennes val av ord och hur hon skriver är hon antagligen tonåring och föräldrarna har i såna fall ansvaret.