Intresserad av ny grupp?
Hej!
Vet inte hur många i denna gruppen som är intresserade av facebookgrupper som handlar om råttor, men det senaste verkar det som om väldigt mycket har spårat ut i diverse grupper.
Jag har skapat en ny där det ska vara främst fokus på frågot och omplaceringar. Jag har även lagt upp regler som måste följas.
Men detta är bara ett prov, jag vill veta hur intresset är?
Här är RåttRummet.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Me like.. Tummen upp för reglerna som är satta 
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
En liten noob fråga (jag har inga planer på att avla alls) Men är ni helt emot att man avlar på en råtta man köpt i djuraffär?
Jag har halv läst den tråden på facebook med ca 200 komentarer så jag misstänker att ni tänkter sån typ av grossist. Men de kanske funkar på samma sätt med djuraffärs djur kanske?
"Frågar man inget, får man inget veta"
#1 Vad bra :)
#2 Det jag syftar på är att man inte medvetet ska köpa råttor av en grosisst där de produceras likt en vara. Men jag kan inte allt för mycet om avel, men det kanske är värt att undvika att börja avla på enbart råttor från affär då man inte vet något om hur generna ser ut längre bak.
Så som jag förstår kan det finnas sjukdommar, agressivitet och andra tråkigheter. Dock är detta lite av en etisk fråga just om man tycker att man ska stödja djuraffärer och så vidare.
Besvarade jag din fråga? :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Absolut svarade du på min fråga. Tack så mycket