Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 476 ggr
Ratzo
0

Vad mer i paketet?

Mina råttor ska få en ask med massa godsaker i på julafton, vad kan man lägga i asken som råttor tycker om?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Ruzin
0

Mina råttor ääälskar stekt ägg!!!! Men du kan också ha i LITE choklad, solrosfrön. Men tänk på att choklad är skadligt i stora mängder så ytterst lite.

RåttanElin
0

Majs,Ärtor,Ägg som Ruzin sa,Nötter,lite pannkaka kanske, Köttbulla ,potatis , fisk. Ja lite från julbordet. Skrattande Visst det är vanlig mat men mina råttor ÄLSKAR det. Du kan också ge dom en hängmatta,En leksak en klätterställning kanske. Bara fantasin sätter gränser!Skrattande

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Ratzo
0

Finns det inget som inte blir äckligt så fort och kan ligga några dagar i paketet?

Man kan inte lägga en hängmatta i en liten ask :).

RåttanElin
0

njajo nä det kan man nog inte göra!Flört

såg inte att du skulle lägga det i en liten ask!                                   Hahaha

Men nötter är uppskattade bland mina råttor iallafall

Mvh RåttanElin Skämtar

RåttanElin
0

mina råttor de gör typ vad som helst för lite choklad. Så lskar dom det kan du ge lite,lite

Mvh RåttanElin Skämtar

Ratzo
0

Ja de ska få nötter i, men vill ha lite olika saker så att de inte blir uttråkade. Choklad smälter så det kan jag inte lägga i :/.

Alenzi
0

Såna där gnagargodisar är ju rysligt onyttiga (yoghurt drops), men åh vad mina tanter älskade dem. På julafton borde det väl vara okej ;) De smälter i alla fall inte.

Ratzo
0

Var finns det att köpa? :).

Anvariel
0

Nötter är ÄCKLIGA hälsar mina pojkar. :) De är lite tokiga tror jag - råttor brukar älska nötter.

Torkade äppelbitar/morotsbitar? Går att göra själv om man är lite företagsam sådär.

Ratzo
0

Hur torkar man äppel? :).

Alenzi
0

#8 I vilken zooaffär som helst, eller i de flesta livsmedelbutiker på zoohyllorna.

#10 I ugn eller på ett snöre

Anvariel
0

#30 Jag har bara provat torka morötter men man kan säker göra på samma sätt. Hacka i tunna bitar (kanske 4 mm tjocka eller något) och lägg på ett bakplåtspapper. Lägg ugnen på VÄLDIGT låg värme (typ bara låt den stå på ett litet tag innan du stänger av den) och låt plåtsen stå där hela natten. Sväng på alla pluttar och börja om från början tills allt är torrt. Så brukar jag göra i alla fall. Finns säkert BETYDLIGT bättre sätt. :) Jag är inte så bra - lyckades bränna min morötter förra gången, he he.

DuBetMig
0

rå blodpudding och kött ska mina få i sitt paket! :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

zickan
0

Nötter med skal

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Smullis
0

Mina ska nog få lite blandat. Yoghurt drops, hundkex, nötter, torkad blodpudding och sånt :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡