Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 459 ggr
deeremf
0

krav på betalning? (OT)

Hej jag är nyfiken på en grej, om det skulle vara så att man köper en råtta från en djuraffär och har bett om en hona, specifikt en hona men man får en hane.

Några veckor senare sitter man där med en större flock än vad man tänkt sig.

Har man då rätt att kräva att djuraffären antingen köper eller betalar för foder och eventuella veterinärkostnader som kan komma?

Fridborg
0

Det kan jag tyvärr verkligen inte tänka mig. De nöjer sig nog med att erbjuda att ta tillbaka den råtta du köpt. De tar inte ansvar på det sättet.

Sarakechi
0
wawe
0

Fast jag tycker nog allt att du kan gå dit och nypa dem i örat lite! (Förklara situationen så de är lite mer nogranna nästa gång!!) Jag menar, har man bett om en hona ska man ju få det också, och det är faktiskt oaccepltabelt att en djuraffär är så dåliga.

Fast det är ju bara min åsikt. Tungan ute

Fridborg
0

Man kan kräva bättre koll på djuren i framtiden, men att de ska betala foder och vet-kostnader är nog ingen som skulle göra, inte privat uppfödare heller :P

KastKatt
0

När jag köpta mina råttor första gången, så köpte jag i affär. Gick in ett par veckor i förväg och sa att jag ville ha två honor, kommer tillaka och köper dem.

Och märkte en STOR "sak" som honor inte har. Var dock supernöjd med dem sen, men det är ju sjukt dåligt gjort.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!