Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 587 ggr
UrchinFamiljen
0

Vickar på huvudet..

Hej!

Jag har kollat runt lite på RiF men hittar inget om just vickning på huvudet eller vad man ska säga.

Min råtta som jag hade vickade på huvudet fram och tillbaka när den typ kollade ut från huset och sådär. Jag bara undrar vad det kan bero på.

Hittar tyvärr ingen film på när han gjorde det. Obestämd

När han ibland skulle äta vissa saker som t.ex. mjukt bröd, så såg det ut som om han inte kunde svälja det när han hade ätit upp.. Rynkar på näsan

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Fjordell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det såhär råttan gör?

UrchinFamiljen
0

Ja, är det något farligt?

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Fjordell
1

#2 Då har du ingenting att oroa dig för. Det är vanligt förekommande på främst rödögda råttor då de har sämre syn, men även rubin och svartögda kan göra såhär. De skannar helt enkelt av omgivningen, och det är fullständigt normalt. Glad

Ioma
0

Fick innan idag lära mig att det är "scanning" att de kollar in scannar omgivningen

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

UrchinFamiljen
0

Vilekn tur att det inte var något farligt! Glad Anade nästan att det var något sånt :)

pavor-nocturnus
0

(Kallas rörelseparalax med en fikonspråksterm :p )