Råttman på aftonbladet
Han talar väldigt gott om råttor, men inte lika vackert om människor. Sevärt :)
Rat capital
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/djurnatur/article15896626.ab
Mvh Nathalie
Alltså… Jag blir stum.
Stackars människa. Förstår att han är uteliggare… Och råttorna, det är ju vilda råttor. Och en tamråtta. Jag förstår inte, han sa att en smet vid slussen och blev lika vild som Bruno?
Men det han säger är ju sant… Vi är dom värsta vild djuren av dom alla.
Råttorna han har har det nog ändå bra (dock har han väl inte råd med vetrinärvård, men det är det nog många som inte har till sina råttor, hamstrar, möss, marsvin osv), det syns att han tyckter om råttor. Och den vita råttan såg ju bra ut i hullet och så. Men den kanske inte var hans egentligen, utan att han fick låna den till filmen?
Jag skulle tro att råttorna ger den här mannen en chans att leva, och utan dom så skulle han tappa mycket av viljan att fortsätta leva.
Han får kärlek av råttorna och råttorna av han.
Sanningen återstår dock, att han är uteliggaare och det gör väldigt ont i mitt hjärta att se. Jag tycker att ingen ska behöva vara det, även om man lider av någon form av missbruk osv.
Såg den sent igår kväll … Blev väldigt berörd. Jag förstår honom, och tycker att det han säger stämmer något så oerhört bra. Inte bara med tanke på råttorna, utan faktiskt med dem flesta vilddjur som klassas som "smutsiga och avskyvärda".
Inget på denna jord är lika förpestande som människan, den största parasiten av alla.
Jag hoppas att många ser den videon. Speciellt folk som avskyr vildråttor. Dem sköter bara sitt, och det ska ingen lägga sig i.
De som tycker att det finns för många råttor i städerna/kvarteren har bara sin egen stad/kvarter att skylla. Precis som han tog upp om pesten, så är vissa städer invaderat av råttor på grund av all denna mat som finns tillgänglig som sopor med mera.
Skulle den biten skötas ordentigt och folk inte grisade ner och överkonsumerade så in i norden, så skulle råttorna inte ha kunnat föröka sig så mycket.
Jag tycker synd om honom som bor nere i kloakerna, men han mår säkert bättre där bland råttorna som förstår honom, till skillnad från människorna där uppe som blir "äcklade" av uteliggare.
Jag kan inget annat än att hålla med Emelie321. Filmen är väldigt fin i sig, och jag blev väldigt berörd.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Bra film, synd bara på allt utfyllnadsfilmfotoru**eri :P