Stygn som spruckit upp (Varning för starka bilder)
Jag skrev ett inlägg i början av veckan om min Mötley som skulle operera bort en knöl som hade hamnat nästan precis på hennes vulva.
Allt gick bra och hon är nu jättepigg och vill ut å springa hela tiden.
Dock såg jag precis att stygnen hade lossnat på henne och det ser ut som att nånting har spruckit?? jag får panik, ska jag ringa till veterinären och försöka få in henne på en gång? om inte annat så kanske jag får tid i morgon bitti.
Hon verkar pigg och inte känna av såret knappt alls.
Ser det infekterat ut? Ska jag tvätta med lite koksalt?
Det måste ha hänt ganska nyligen för igår kväll var allt som det skulle.
Tack snälla till folk som svarar!
Laddar upp en till bild här
Ohh håller tummarna.
berätta hur det gått!
<3
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Tack så mycket!
Hmm det verkar inte gå att ladda upp en bild till..
Detdär behöver nog sys om skulle jag tro. Och det är bäst att göra så fort som möjligt, det underlättar läkningen.
Har dom gått upp av sig själva, eller har hon bitit av dom. För om hon är och biter på stygnen kan du göra en tratt åt henne: Länk
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Behöver hos sövas då eller sprutar dom bara i nån bedövning på henne tro?
Det är så J*vla dumt att detta ska hända nu för på tisdag åker jag och min man iväg på bröllopsresa i två veckor.
Men alla mina tjejer ska vara hos min mamma då. jag ska försöka få en tid tidigt i morgon hos vetten annars så får väl mamma åka iväg med henne senare när det finns tid. finns inte så mycket annat å göra =( usch mår hemskt dåligt av detta.. varför ska det hända just nu? kommer ju ha ont i magen under hela resan..
Det ser då inte infekterat ut för mina ögon iaf, men det skadar inte att du håller rent med koksaltlösning nu då såret är öppet.
Försök att inte oroa dej för mycket om det går. Såret ser fint ut, fastän det nu spruckit upp endel. Vad bra du kommer dej iväg till veterinären imorron! Tänk på att råttor har ett väldans läkkött. Hoppas& tror det kommer gå bra.
Veterinären sa att vi skulle hålla såret rent och ta bort stygnen på henne. om såret blir värre så ska vi uppsöka dom så får dom kolla på henne.
En av mina honor plockade sina stygn efter 4 dagar. Såret var inte riktigt sådär stort, men jag hade lite panik där ett tag.
Efter tio dagar plockade hon resten av stygnen.
Men allt läkte ihop jättefint och nu syns ingenting. Så det där kommer nog gå bra ska du se! 
#8 åh jag blir lite mer lättad nu av det du skrev =)
Jag är ju inte hemma å kan kolla till henne nu så har lite ångest över det, men min mamma håller koll å ger henne medicin så det ska nog gå bra. ska ringa henne idag å fråga hur allt går.
Hoppas det blir bra
Hoppas det går bra! Jag vet att min Undine var snabb och plockade ett par stygn precis efter uppvaket efter hennes operation, men då limmade bara vet ihop det.. Det läkte superfint, syntes ingenting förutom att pälsen var lite tunnare på den sidan bara (strax bakom ena frambenet).
Din honas sår borde redan vara betydligt mindre idag än då du skapade tråden ts :)
Ja jag pratade med mamma igår och hon sa att såret såg mycket bättre ut =) skönt då kan man slappna av lite på semestern =)
Ser ju nästan ut som var i såret på bilden? Eller är det jag som inbillar mig? Tur det ser bättre ut nu i alla fall.

Mina tösar bet ofta upp delar av stygnen när de opererats. Ofta läkte det helt bra ändå. Det är svårt att sy om såret tydligen, enligt veterinär. Man kan ju inte bara göra nya stygn utan man måste sköra nya fräscha kanter också och det gör ju att man måste söva om råttan. Oftast bäst att låta det vara och se om det löser sig av sig självt. Ser såret illa ut, luktar illa eller ser svullet ut så ska man såklart visa upp det. Det kan behövas extra antibiotika för att förhindra infektioner och sådant. Lycka till!!