Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 517 ggr
Sashhi
0

Vill ej kissa i lådan

Jo, nu är det så att jag har två små råttbröder som inte riktigt vill kissa i lådan. De är väldigt duktiga på att bajsa i lådan, men att få dem att kissa där går inge vidare, utan de kissar hellre på hyllorna i buren, vilket inte blir så trevligt i längden. Har ni några tips på hur jag ska få dem att börja använda lådan för kisserierna också? Tacksam för tips!

Not your mom, not your milk.

wawe
0

Sätter en tass här! Vi har precis samma problem, våra flickor sätter sig och kissar precis utanför lådan! Först hade vi bara en toalett på botten av buren och när de vaknade så rumlade dem bara ut på första bästa hylla och kisade. När vi satte en låda på den hyllan så blev det lite bättre men lådan täcker inte hela hyllan så det verkar som att några fortfarande är för lata för att ta det där extra klivet in i lådan :P

Grodan
2

Råttor kissar gärna där det luktar kiss. Så se till att det luktar kiss i lådan. Sätt dem också i lådan några gånger när de är på väg att kissa, så att de fattar att de ska kissa där. De vet nog inte om att de ska kissa där så vi måste tala om det för dem. Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Emelie321]
0

Just det där med kiss har i alla fall för mig varit omöjligt att vänja dem av vid. Allt bajs hamnar i lådan där det ska vara (förutom vid enstaka tillfällen när någon är riktigt lat). Men kissa, det gör dom lite överallt i buren…

darkness
0

Mina skyndar sig ut ur sputniken för att kissa på golvet sen skyndar de sig till toalådan för att bajsa istället -.- Sticker även upp rumpan mot gallret för att kissa utanför buren så kiss hamnar på soffan eller på mitt golv .____.

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

RåttanElin
0

jag har samma problem!

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Grodan
1

Som jag skrev i #2 Man måste tala om för råttorna att man vill att de ska kissa på ett speciellt ställe!!! Gärna genom att man ser till att det finns kisslukt på det stället!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

silverorm
0

Som Grodan säger, råttor kissar gärna där det luktar kiss. Prova att torka av hyllan (där det inte ska vara kiss) med lite papper och lägg papperstussen i toalådan. Rengör hyllan mkt noggrant varje gång, se till att torka upp kisspölar o lägg tussen i toan, gång på gång. Glad