Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 528 ggr
Moanoa
0

Vill inte bli burna :(

För tre dagar sedan köpte jag två nya små råttungar. Men till skillnad från de fyra andra som jag tidigare har haft så var de här inte riktigt lika tama :/ De har inga problem med mina händer utan tycker tvärtom att de är riktigt spännande. Men problemet är att de verkligen inte tycker om att bli lyfta! Istället försöker de desperat slingra sig undan :( Och samma sak när man väl har dem i famnen, så verkar de mest tycka att det är läskigt och vill springa iväg.

Är den ända lösningen att helt enkelt ta upp dem och ha dem på sig så mycket som möjligt trots att de tycker att det är obehagligt, eller finns det något bättre sätt?

Zolah
0

muta med godis så dom associerar dig med bra saker och sedan ha MASSOR med tålamod.

Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa,Upprepa.

tTills dom ger med sig :)

wawe
0

När vi fick hem våra tott så stopade vi in dem innnför tröjan eller i luvan ch så gick vi runt och hade med dem överallt. Det är oftast tryggare att göma sig nånstans om det blir lskigt och på det dättet vande dem sig vid vår doft samtidigt. Dem var iof ganska tama redan från början men dem behöver ju alltid vänja sig.

mockingjay
0

Jag gick runt med mina i en luva i minst två veckor så fort jag hade chansen, nu är de hur mysiga som helst ^u^

Bumsibum
0

eller i en ficka sån som finns på vida luvtröjor  kan man med ha de i sån som är ett "hål" rakt igenom. Fickan sitetr på magen Tungan ute

Moanoa
0

Tack så jättemycket för tipsen! :) Ska börja med en gång C: