vad händer med smådjur från tv? (OT)
Hej
Sitter och ser på mysteriet på greveholm för nostalgins skull de har en liten ökenråtta där vid namn Peggy och den är ensam i buren med ett hjul men det är inte poenget.
Det jag undrar över är vad de gör med djuren efter att allt är klappart och klart?
Säljs de?
Avlivar de dem?
Hamnar de i någon låda där de knappt blir omhendatagna?
Det kan ju vara så att de "hyr in" smådjuren? :) Alltid känner väll någon någon som har just det djuret. De kan ju också ha kontinuerlig kontakt med folk de vet har många djur.
Men jag vet faktiskt inte, så jag lämnar en tass här!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag vet vem som har ökenråttorna nu (dem bytte mellan inspelningarna ). Dem skulle avlivas annars.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror det är någon som har den gerbilen i den buren, och de har gjort någon annons om att de söker en gerbil! Jag tycker iallafall jättesynd om gerbilen :/
#2 Men usch :( Så svårt kan det ju faktiskt inte vara att bli av med gerblier från inspelningar? Men SVT är ju lite konstiga när det gäller djur, vem minns inte "Hitta Hem" eller vad det hette, där omplaceringshundar fick testa på att leva med familjer fram och tillbaka?
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#3 Gerbilen som är med i julkalendern har en vän till mig, 2 st var dem,för dem bytte så att inte samma gerbil behövde vara med hela tiden, och dem bor inte i den lilla buren :)
#3 Nej jag tycker inte det, men tv har konstiga idéer för sig :S
de brukar hyra in djur till tv shower och sånt har själv fått en förfrågan om det!
så jag tror inte det är någon fara….
#6 Alla hyr inte in tyvärr.
Synd bara att de visar den ensam i en sån liten bur.. Det är dumt om folk tror att det är ett bra sätt att hålla dem på…
Min granne jobbade på tv, i en reklam hade de en liten vit hermelin-kanin, när de var färdiga med reklamen var det tänkt att kaninen skulle skänkas bort, men när ingen ville ha den och de tänkte avliva stackaren tog min granne med honom hem. Han blev nio år och levde ett sunt kaninliv, så som Fridaakesson säger, det är inte alltid som de hyr in djur