Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1499 ggr
AnnaRamnemark
7

Råttor i media igen!!

Min mamma sa idag att på nyhetsmorgon så hade dem tre råttor i programmet. De var två veterinärer som var där och hade jätte fina råttor, dem var jätte lugna. Har inte länken nu när jag sitter på mobilen. Men de finns på tv4 play nyhetsmorgon 21 november. :) Så himla kul att råttor får en positiv knuff i media ännu en gång. GO RATS!!!

Fjordell
0

Åh, vilka stiliga grabbar det var! Kyss

Calypso & Nike
0

*tass*

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

mikeiko
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var jättekul att se, proffsiga och välinformerade veterinärer! Ba-killen var en riktig linslus ^-^

Lancia
2

Jösses vilka goa dumbos! Fantastiskt fina! Och bra information av veterinärerna, främst det här att dom tryckte på att det ALLTID är föräldrarnas ansvar, även om det "är barnens djur".

Men! Hade marsvinet fatty eye? Är det vanligt bland marsvin? Det kanske inte är en lika allvarlig defekt som man anser det vara på råtta? (Jag kan inget om marsvin mer än att dom låter sött och har gulliga ansikten)

AnnaRamnemark
0

Den pratar om råttor på morgonpasset i p3. Dock mest om vilda råttor. Dem tar väll upp eftersom dem är så många och folk skriver in hur äckliga dem är och hur folk dödar dem. Lite positivt säger dem oxå. De är kul ändå att råttor kommer fram mer och blir mer acceptabelt som husdjur.

KastKatt
0

tass

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Kalli
1

Sofia har haft råttor i många år (vet dock inte om hon har några egna just nu= och var mycket aktiv på Råttforum, bland annat som ansvarig för sjukstugan. Mycket duktig och kunnig tjej så verkligen roligt att se och råttorna var ju helt bedårande dessutom! Glad

Cederin
0

Åh, jag minns att jag den morgonen hörde att de skulle prata om smådjur senare i programmet, då även råttor, men jag var tvungen att gå hemifrån innan det sändes! Kul att det fanns på play. Riktiga sötnosar, kul med såpass duktiga veterinärer också!

Medarbetare på Naglar och Hår

zickan
0

Jo faty eye är vanligt på marsvin. Lika vanligt genetiskt som vid vikt uppgång. Och lika illa.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mikeiko
0

Reagerade också på marsvinets öga, men tänkte att det var "patienter" de hade med sig, och att den var under behandling?

Ella
0

hihi jag är busig, jag är 14 och har tagit jätte bra hand om mina råttor så tycker att det är väl mest från person till person :)

Annars jätte bra sagt och otroligt fina killar alltså :)

[Taxie]
0

Ser på programmet nu Glad

Grodan
0

Jag har en syster till några av dumbokillarna här på besök…Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nomad
0

Är det katoz's råttor som är där? de ser väldigt bekanta ut… Bra program men de kunde varit lite tydligare när de kom till spån och hjul för råttor. De fick det att låta som att "de här små" ska ha ett hjul när de menade hamster. Lite roligt att se att den manliga programledaren inte alls verkade ha något emot dem utan klappade en i början =) För några år sen skule de aldrig kommit på tanken att ha med råttor i en husdjursspecial på tv, det bevisar att råttans status har ökat <3

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Zakaraa
0

Manliga veterinären tyckte jag var väldigt bra när han pratade osv, tjejen var nog lite nervös skulle jag tro så hennes information blev lite, ja inte virrig men det var någonting med den. Exempelvis det där när hon säger "de här små", då tänker jag, vilka de här? Nog för att frågan gällde hamstrar men hon gesterar mot djuren på bordet.

Synd att det inte var några råttfrågor dock, hade varit roligt att höra detas svar om det :)

Men jag tänkte på det här med kutterspån, är det inte dåligt för ALLA djur med tanke på, vist är det terpentin?
Jag menar inte ens Hästägare vill ju använda det pga damm osv? Och då är ju hästar mycket högre, längre bort från problemet?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nomad
0

#17 man kan ha kutterspån i stall men undviks ofta pga att de är svårt att få se rent. Det kan damma men stallet hålls ofta på en lägre temperatur än ett hushåll vilket reducerar dammande. Dessutom brukar man vattna i ridhus och liknande så dammar det nästan inte alls =) Men du har rätt när det blir torrt och varmt är det inte bra för hästarna eller människorna.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Zakaraa
0

#17 har man kutterspån i Ridhus? Det viste jag inte, trodde det var någon form av hampa eller liknande. Däremot vet jag att man brukar vattna spånet man har i ridhuset, jag har svårt att andas oavsett i ridhus, vilket är synd när man vill utvecklas inom hästfoto inomhus..

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Grodan
0

#15 Nope, inte de 2 jag tänker på i a f (bröderna till Alyssa).

zickan
0

#15 Råttor har varit med lite då och då på tv under lång tid i olika program. Verkar gå lite i vågor och nu verkar råttor inne att prata om igen på nyheter, tidning och andra intrevjuer.

#19 Är det Zayas acolyte of lyssa du menar?

Grodan
0

#19 nä, vad är det? går det att äta?Flört

Ärligt, hos mig har det aldrig bott en Zaya´s och kommer troligtvis aldrig göra det heller… Tungan ute

Jag har en hona här som heter Alyssa, hennes två bröder var med i det tv-program som diskuteras. Ville vara lite ball o viktig och poängtera det lixom. Cool

zickan
0

#21 Ahh.. då hänger jag med Cool

Grodan
1

Jag är förmodligen oerhört otydlig…

En liten fågel berättade att tv4 ska visa upp råttor i någon sån morgonbabbelgrej. Jag blev förfrågad om jag ville vara med, men då kameror går sönder när/om de råkar filma mitt nylle så var jag tvungen att tacka nej.

AnnaRamnemark
0

råttorna skall tillhöra *****som hon heter på facebook. Hon skrev dagen före på sin facebook att hennes pojkar skulle vara med på två ^^ två av dem iaf. vet inte hon hon fött upp dem eller äger dem.

*redigerat av Medarbetare. Vet ej om dennes namn fick skrivas ut då man ej får röja en användares verkliga identitet*

Grodan
0

#24 Hon har inte fött upp dem.

Vet inte om man får namnge personer på ifokus…

AnnaRamnemark
0

Oj förlåt. vist inte om detta. skall inte göra om de. Hon var stolt över dem iaf :)

Ratzo
0

På teven? :)

I can't drown my demons, they know how to swim.

Grodan
0

#27 TV4 morgonbabbel på tv ja… hihi

Ratzo
0

När?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Grodan
0

#29 3 januari… men vet inte när det sänds…