Två vuxna hanar omplaceras
Jag tog över två pojkar i höstas och introducerade dem långsamt för mina tre redan inneboende killar. Det gick bra till en början men med tiden så bråkar de två "gängen" mer och mer. Jag trodde att det kunde vara nån tonårsgrej från de nya men det blir inte bättre tyvärr. Så nu hoppas jag på att någon kan ta hand om dessa två, eller var för sig går också bra om det finns två intresserade. Födelsedatum: Maj 2012 Färg, teckning o hårlag: Ena killen är silvergrå(vet inte vad färgen heter) och toppörad med slät päls. Andra är agouti med dumboöron och slät päls. Kön: Hanar. Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej. De är födda hos en uppfödare i Umeå som föder upp möss och råttor till reptilfoder. Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej. Moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej. Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Omplacering. Hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Tillsammans trivs dom som fina fisken, sover ofta ihop, äter ihop osv. Tyvärr bråkar dem med mina äldre grabbar som är mer försynta och lugna. De är båda väldigt nyfikna och agoutin klättrar ut ur buren så fort man öppnar luckan. Den grå är mer försiktig av sig kring människor men springer mer än gärna ut. Går givetvis att plocka upp och klappa men han är inte helt förtjust över det. Ingen av dem har vart aggressiv mot människor. Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ett bra hem är viktigare än pris så vill du öppna ditt hem och hjärta för dessa sötnosar kostar dem ingenting. Ej registrerade. Ort där råttan/råttorna finns: Umeå, kan tas med till Sundsvall eller annan ort efter vägen under julhelgen. Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Mail är bättre än PM här då jag kollar mailen flera gånger per dag. annica_brundin(snabel a)hotmail(punkt)com Annonsen ska ej vara låst. Jag skriver detta med mobilen så kunde tyvärr inte lägga upp en bild, maila så skickar jag bilder. :)
Bur finns som är laglig för 3 råttor, den kostar 500 med två hyllplan. Transporter till andra delar av landet brukar gå att ordna. Maila för bilder då jag inte fått internet i huset ännu och kan inte lägga upp bilder med mobilen. annica_brundin@hotmail.com